کد خبر: 33169 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 01 مرداد 1401 - 17:08
در نشست خبری
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر: متخصصان ایرانی بازوی بارگیری نفت برای پایانه صادراتی خارگ ساختند+گزارش تصویری

نوای جنوب: رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: مهندسان این مرکز بازوی بارگیری نفت برای پایانه جزیره خارگ طراحی، ساخت و نصب کردند و هم اکنون بارگیری همه نفت صادراتی از این پایانه با تکنولوژی بومی از ساحل به کشتی‌ها انجام می‌شود.

نوای جنوب:علی احمدی‌زاده روز شنبه در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: به درخواست شرکت نفت فلات قاره، بازوی بارگیری نفت خام از سوی متخصصان جهاد دانشگاهی بوشهر طراحی و نصب شد که اقدامی بسیار بزرگ و استراتژیک در این حوزه به شمار می‌رود.

وی اذعان کرد: ارجاع ندادن نیازهای صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر به مجموعه جهاد دانشگاهی از مهمترین مشکلات این حوزه است و باید بتوانیم با احصا نیازهای این بخش نسبت به دستیابی به تکنولوژی بومی آن گام برداریم.

احمدی‌زاده اعلام کرد: امسال ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای بخش پژوهش و تولید تکنولوژی جهاد دانشگاهی استان بوشهر تخصیص یافته است.

آزمایشگاه ژنتیک بوشهر بزودی افتتاح می‌شود

وی در ارتباط با خدمات این مرکز علمی و فناوری به استان بوشهر ادامه داد: آزمایشگاه ژنتیک استان بوشهر با اعتبار ۶ میلیارد تومان آماده‌سازی و تجهیز شده و در ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود.

احمدی‌زاده با بیان اینکه استان بوشهر تنها استان فاقد آزمایشگاه جامع ژنتیک است، اعلام کرد: این آزمایشگاه که با اعتبارات ملی و استانی در قرارداد با جهاد دانشگاهی اجرایی شده، اکنون در مرحله سکوبندی قرار دارد و با اتمام این مرحله و اقدامات نرم‌افزاری، بزودی راه‌اندازی می‌شود.

وی در ارتباط با تاخیر پیش‌آمده در افتتاح این مرکز، توضیح داد: برخی از دستگاه‌های آزمایشگاهی وارداتی بودند که در فرآیند واردات در گمرک ماندند و این امر عاملی موثر در تکمیل و راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک استان بوشهر بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اذعان به اینکه  این استان در درمان ناباروری و سرطان دچار محرومیت و عقب ماندگی است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قول مساعده داده است تا با جذب اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در این استان در همکاری با جهاد دانشگاهی، اقدام به راه‌اندازی یک مرکز دولتی درمان ناباروری کند.

احمدی‌زاده گفت: میزان تعیین شده مسئولیت‌های اجتماعی استان بوشهر امسال جهش بزرگی داشته است که می‌تواند تحول بزرگی برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این استان باشد و  اجرای پروژه راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری به عنوان یکی از نیازهای ضروری این استان نیازمند تخصیص اعتبار از همین محل است.

انجام ۱۲ هزار تست تشخیصی کرونا با کیت‌های تولید بومی

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر، اعلام کرد: راه‌اندازی سه خط تولید گان و ماسک، دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا و انجام ۱۲ هزار تست با کیت‌های تشخیصی بومی و استفاده از منابع داخلی از اقدامات این مرکز در کمک به مدیریت همه‌گیری کرونا در استان بوشهر است.

احمدی‌زاده اضافه کرد: جهاد دانشگاهی استان بوشهر به منظور سرعت بخشی به فرآیند واکسیناسیون کرونا در این استان، هشت واحد واکسیناسیون راه‌اندازی کرد که در این مراکز ۱۲۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

 اشتغال‌زایی برای چهار هزار نفر

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: این مرکز از زمان تشکیل در تیر ماه ۹۶ تا کنون برای چهار هزار اشتغال‌زایی کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی از اواخر سال ۹۹، اعلام کرد: تا پایان خرداد ماه امسال یکهزار و ۵۲۲ شغل پایدار برای زنان سرپرست خانواده و مشاغل خانگی ایجاده شده که مورد تایید وزارت کار و رفاه اجتماعی است.

احمدی‌زاده افزود: سال گذشته هشت هزار و ۷۹۳ نفر در مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان بوشهر به صورت فراگیر آموزش دیدند که افزون بر ۲۰ درصد از این جمعیت جذب بازار کار شده‌اند.

وی گفت: امروز دستیاران بیشتر دندانپزشک‌های استان بوشهر و نسخه‌پیچ‌های داروخانه‌ها دانش آموخته مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی هستند.

احمدی‌زاده با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، ادامه داد: امسال مرکز شکوفایی و کسب کار در این استان ایجاد شده است و برای نخستین بار ۱۰ عنوان رشته جدید در مرکز علمی کاربردی بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

متخصصان ایرانی بازوی بارگیری نفت برای پایانه صادراتی خارگ ساختند

 تامین ۱۰۰ قطعه مولد سی باس از خارج

رئیس جها دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت ویژه این استان در آبزی‌پروری بر لزوم بومی‌سازی تکنولوژی در این حوزه تاکید و بیان کرد: در این راستا، طرح‌های کسب دانش فنی تولید ماهی سی‌باس برای نخستین بار در کشور و غذای زنده آبزیان در این مرکز در دست اجرا است که تا کنون موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: شهرک زیست فناوری دلوار نیز با مساحت ۲ هکتار و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست ساخت است و برای تکمیل آن امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

احمدی زاده اعلام کرد: برای تولید بیشتر ماهی سی باس نیازمند واردات مولد از خارج از کشور هستیم که وزیر جهاد کشاورزی برای تامین ۱۰۰ قطعه از آن قول مساعد داده است.

کسب رتبه نخست پژوهش و فناوری کشور

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه این مرکز تدوین سندهای آمایش سرزمین، ارتقای وضعیت زنان و خانواده و بودجه‌ریزی این استان را در کارنامه دارد و همه اقدامات انجام شده از سوی آن  بر اساس آمایش سرزمینی این استان است.

احمدی‌زاده بیان کرد: با اینکه جهاد دانشگاهی در استان بوشهر تنها پنج سال است که شکل گرفته اما سال ۱۴۰۰ در زمینه پژوهش و فناوری رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد و در این مدت، خدمات بسیاری را به مردم این استان انجام داده است.





 
















 









لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/33169