
نوای جنوب:اواخر دوران نمایندگی شیخموسی احمدی در مجلس نهم بود که بالاخره پیگیریهای او نتیجه داد و با جذب چهار میلیارد تومان اعتبار، کلنگ جاده ریز به دژگاه به زمین زده شد تا مسیر دسترسی اهالی بخش ریز به شیراز، حدود هفتاد کیلومتر کاهش یاید.
نوای جنوب:اواخر دوران نمایندگی شیخموسی احمدی در مجلس نهم بود که بالاخره پیگیریهای او نتیجه داد و با جذب چهار میلیارد تومان اعتبار، کلنگ جاده ریز به دژگاه به زمین زده شد تا مسیر دسترسی اهالی بخش ریز به شیراز، حدود هفتاد کیلومتر کاهش یاید.
مجلس دهم با غیبت شیخموسی در مجلس، این پروژه هم با غیبت مدیران و مسئولان، کمفروغ شد تا اینکه نتیجه انتخابات مجلس یازدهم، بار دیگر امید را در دل ریزیها زنده کرد.
موسی احمدی که به خوبی از حمایت مردم انقلابی این بخش از خود مطلع بود، از ابتدای ورود به مجلس، بار دیگر پیگیر زنده شدن این پروژه بهعنوان مطالبه اصلی بخشی شد که به آن نگاه ویژهای داشت.
حالا خبر میرسد قطعه سوم این مسیر ۳۸ کیلومتری که ۱۷ کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد، به مناقصه گذاشته شده و پیمانکار با تجهیز کارگاه، کار را شروع کرده است.
قطعه اول و دوم این مسیر به طول هفت و چهار کیلومتر؛ شامل بازگشایی مسیر و اجرای ابنیه فنی بود و قطعه سوم شامل خاکبرداری و بازگشایی گردنه اصلی جاده و اجرای ابنیه فنی به طول سه کیلومتر است که بناست با اعتباری حدود هفده میلیارد تومان انجام شود.
تکمیل این جاده، علاوه بر ایجاد مسیر دسترسی تازهای برای دو استان بوشهر و فارس، دسترسی اهالی شهرستانهای دیر و کنگان به استان فارس را کوتاهتر و از ترافیک مسیر جم - فیروزآباد کم میکند.
یازده کیلومتر از ۲۱ کیلومتر این جاده که در استان فارس قرار دارد آسفالت و سایر مسیر هم زیرسازی شده است.