کد خبر: 17144 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 30 مرداد 1399 - 09:18
مدیر آموزش و پرورش بوشهر مطرح کرد:
وضعیت بوشهر قرمز است؛ سال تحصیلی جدید مجازی خواهد بود+جزئیات

نوای جنوب:فرامرز سلیمی فرد افزود: براساس سیاست ستاد ملی کرونا و تدابیر اعلامی از سوی وزیر آموزش و پرورش، مدارس در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز با شرایط متفاوتی در سال تحصیلی جدید فعالیت دارند.

نوای جنوب:مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: سال تحصیلی جدید 15 روز زودتر از سنوات گذشته، از 15 شهریور آغاز می شود و اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس در حال انجام است.فرامرز سلیمی فرد در نشست شورای اداری شهرستان بوشهر افزود: براساس سیاست ستاد ملی کرونا و تدابیر اعلامی از سوی وزیر آموزش و پرورش، مدارس در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز با شرایط متفاوتی در سال تحصیلی جدید فعالیت دارند.

سلیمی فرد ادامه داد: در این راستا، مدارس در مناطقی که شرایط سفید دارند بصورت حضوری است، در مناطق زرد به صورت 50 درصد روزها حضوری و 50 درصد مجازی و در مناطق قرمز نیز بصورت 100 درصدی از طریق فضای مجازی می باشد.

وی تصریح کرد: از آنجا که شهرستان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی می باشد، تا اطلاع ثانوی برنامه مدارس براساس آموزش از طریق فضای مجازی و غیرحضوری است و اگر شرایط زرد یا سفید شد، برنامه ریزی تغییر می کند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر، در زمینه آموزش از طریق فضای مجازی علاوه بر شبکه شاد (شبکه اینترنتی دانش آموزی) قرار است از ظرفیت شبکه های دیگر هم بهره برده شود تا آموزش تسهیل شده و روان تر ارائه گردد.

سلیمی فرد در پایان با اشاره به اینکه اعتبارات آموزش و پرورش به تنهایی کفاف بازگشایی مناسب مدارس برای سال تحصیلی جدید را نمی دهد، خواستار همراهی شهرداری ها و دستگاههای اجرایی شد.

وی در حاشیه این نشست پیرامون اینکه وضعیت کلاس اولی ها در شرایط قرمز بوشهر چگونه است و آیا درصورت غیرحضوری بودن کلاس ها، فرایند آموزش کیفیت دارد؟ اظهار داشت: درخصوص نوآموزان و کلاس اولی ها منتظر اعلام نظر وزارتخانه می باشیم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/17144