کد خبر: 16030 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 تير 1399 - 13:41
پیام امام جمعه برازجان به مناسبت هفته قوه قضاییه

نوای جنوب:مباحث و مسائل امروز کشور در خصوص برخورد با مفاسد اقتصادی و اخلال کنندگان در نظام اقتصادی کشور این مهم را برای همگان روشن نموده که اجرای عدالت وظیفه همگانی است و تنها به قوه قضاییه منحصر نمی شود چرا که در محاکمه افراد شاهد هستیم یک فرد مفسد با حمایت ها و پشتوانه‌هایی در سایر اجزای حکومتی توانسته است سوء استفاده مالی و اقتصادی نماید.





نوای جنوب:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت على (ع) میفرمایند: ((ما عُمِّرَتِ البُلدانُ بِمِثلِ العَدلِ)) (غرر الحكم : 9543) ((هیچ چیزى چون عدالت کشورها را آباد نمی کند.))
عدالت، حلقه مفقوده جوامع بشری امروز است. نام عدالت که شنیده می شود نام قوه قضائیه در اذهان متبادر می گردد. اصلی ترین ماموریت قوه قضائیه کشور، اجرای عدالت است ولی به این معنا نیست که اجرای قسط و عدل منحصراً از وظایف قوه قضائیه محسوب ‌شود و سایر قوای حکومتی در این مسئله نقشی نداشته و یا ندارند.
مباحث و مسائل امروز کشور در خصوص برخورد با مفاسد اقتصادی و اخلال کنندگان در نظام اقتصادی کشور این مهم را برای همگان روشن نموده که اجرای عدالت وظیفه همگانی است و تنها به قوه قضاییه منحصر نمی شود چرا که در محاکمه افراد شاهد هستیم یک فرد مفسد با حمایت ها و پشتوانه‌هایی در سایر اجزای حکومتی توانسته است سوء استفاده مالی و اقتصادی نماید.
 اجرای عدالت موجب حیات و احیاء جامعه است. از این رو وظیفه سنگین و مهم قوه عدلیه کشور صیانت و حفاظت از عدالت در جامعه است یعنی جایی که عدالت مخدوش شده و تضییع گردیده است.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی، هفته قوه قضائیه را به مجاهدان و رزمندگان و حافظان خط مقدم اجرای عدالت و احیای قسط و عدل به ویژه فرمانده این محور مقدس حضرت آیت الله رئیسی که از زمان تصدی مسئولیت سنگین قوه قضاییه بارقه امیدی را در دل مستضعفان و رنج دیدگان از بی‌عدالتی اصحاب زر و زور و تزویر زنده کرده است، تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات هر چه بیشتر آن مبارزان و مدافعان را در انجام ماموریت شان از خداوند متعال خواستارم.

حسن مصلح
امام جمعه برازجان
3 تیر 1399

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16030