کد خبر: 14899 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 ارديبهشت 1399 - 14:06
برگزاری نمازجمعه در 5 شهراستان بوشهر/ ابلاغیه مهم دانشگاه علوم پزشکی +عکس

نوای جنوب:مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر می گوید: با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، فردا نمازجمعه در شهرستان‌های دشتی و دیر برگزار می شود.

نوای جنوب:مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر می گوید: با توجه به اینکه ستاد ملی مدیریت کرونا مصوب کرد که نماز جمعه در ۱۵۷ شهر کشور که وضعیت آنها سفید ارزیابی شده برگزار شود، فردا نمازجمعه در شهرستان‌های دشتی و دیر برگزار می شود.حجت‌الاسلام بهمنیاری افزود: در این دو شهرستان، فردا نماز جمعه در شهرهای خورموج، کاکی، دیر، بردخون و آبدان برگزار خواهد شد.

به‌گفته او، این فهرست برای شهر‌های سفید هر ۱۴ روز و برای شهر‌های زرد هر پنج روز یک‌بار در ستاد ملی مدیریت کرونا بازنگری می‌شود که ممکن است شمار شهر‌ها برای مجوز برپایی نماز جمعه کمتر و یا بیشتر شود و استان‌ها اختیاری در این زمینه ندارند.

بهمنیاری با اشاره به این‌که برپایی نماز جمعه در این شهر‌ها باید با رعایت نکات بهداشتی باشد، اضافه کرد: بر پایه دستورالعملی که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صادر کرده، نمازگزاران باید با ماسک به مصلا‌ها بیایند و فاصله یک متری را حتی در برپایی نماز رعایت کنند که بر پایه فتوای رهبر انقلاب این فاصله از نظر شرعی نیز مشکلی برای صحت نماز ایجاد نمی‌کند.

او تأکید کرد که به ائمه جمعه گفته شده که خطبه‌ها را کوتاه بخوانند و از مسئولان برگزاری نماز جمعه هم خواسته شده که از ورود افراد دارای علائم بیماری جلوگیری و مهر، تسبیح، سجاده، چادر نماز و کتاب‌های مذهبی که استفاده عمومی دارد را جمع‌آوری کنند و هر نمازگزار باید این وسایل را با خود به‌همراه ببرد.

حجت‌الاسلام بهمنیاری از نمازگزاران خواست برای پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا تمام نکات بهداشت شخصی و عمومی را در مصلا‌ها رعایت کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/14899