کد خبر: 13058 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 23:54
دانشگاه علوم پزشکی: جواب آزمایش بیمار مشکوک به کرونا در عسلویه هنوز نرسیده

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون جواب آزمایش هیچ یک از نمونه‌هایی که گرفته‌ایم مثبت نبوده است و موردی از ابتلا به کرونا در استان نداشته‌ایم.

نوای جنوب:

یده

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون جواب آزمایش هیچ یک از نمونه‌هایی که گرفته‌ایم مثبت نبوده است و موردی از ابتلا به کرونا در استان نداشته‌ایم.

  سعید کشمیری بیان کرد: تا امروز مورد مثبت کرونا در استان  نداشته ایم و فردی هم که اعلام شده بود در بیمارستان عسلویه بستری شده و مشکوک به کرونا است، تا پاسخ آزمایش نهایی از آزمایشگاه اعلام نشود، نمی‌توان درباره بیماری او اظهار نظر کرد.

او گفت: با توجه به اینکه استان‌های همسایه و دیگر نقاط کشور به این ویروس آلوده شده است، استان بوشهر هم درگیر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مردم خواست با رعایت بهداشت از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کنند.

کشمیری با اشاره به اهمیت شست‌وشوی مرتب دست‌ها، گفت: صورت، چشم و دهان محل ورود بیماری است؛ بنابراین شستن دست‌ها بسیار ضروری است. اگر دست به سطح آلوده رسیده باشد و بدون شست و شو دست به چشم و دهان برسد بدن آلوده می‌شود.

او بر پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و خودداری از سفر‌های غیرضروری تاکید کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت جمعیت هلال احمر برنامه‌هایی برای پیشگیری از ورود و گسترش ویروس کرونا اجرا کرده است؛ از جمله این که مسافران در مبادی ورودی استان تب سنجی می‌شوند و  اگر مورد مشکوکی دیده شود برای رسیدگی بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه کمیته ملی کرونا مرجع اعلام تعطیلی مراکز آموزشی است، بیان کرد: با دستور این کمیته  دانشگاه‌ها تا یک هفته دیگر تعطیل است و تعطیلی مدارس هم پس از تصمیم گیری در این کمیته به اطلاع مردم می‌رسد.

کشمیری قلیان را یکی از راه‌های انتقال ویروس عنوان کرد و گفت: با دستور استاندار و همکاری نیروی انتظامی قلیان‌ها از مکان‌های عرضه آن‌ها جمع آوری شدند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13058