کد خبر: 11672 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 آذر 1398 - 21:14
انتقاد امام جمعه دیر نسبت به بی‌آبی

نوای جنوب: خطبه نمازجمعه دیر با اشاره به مشکلات آب در شهر دیر، گفت: وقتی مردم در پاییز و زمستان مشکل کم‌آبی دارند باید فکر اساسی شود، مسؤولین می‌گویند نه آقا ما آب داریم خوب آب دارید، کجاست؟

نوای جنوب:خطبه نمازجمعه دیر با اشاره به مشکلات آب در شهر دیر، گفت: وقتی مردم در پاییز و زمستان مشکل کم‌آبی دارند باید فکر اساسی شود، مسؤولین می‌گویند نه آقا ما آب داریم خوب آب دارید، کجاست؟

انتقاد امام جمعه دیر نسبت به بی‌آبی/ طرح استعفای رئیس‌جمهور در راستای اهداف آمریکا است

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر، با بیان اینکه همه ما در قبال اتفاقات جامعه مسؤول هستیم، اظهار داشت: از اول انقلاب تا امروز یکی از عوامل خنثی‌کننده توطئه دشمن، حضور حداکثری مردم در انتخابات متعدد بوده است.

امام جمعه بندر دیر عنوان کرد: امروز عده‌ای به دنبال آشوبگری‌ها می‌خواهند نظام را تحت فشار قرار داده و بیانیه  صادر و سخنرانی می‌کنند که اگر می‌خواهید مردم در انتخابات شرکت کنند باید با آمریکا مذاکره و سران فتنه را آزاد کنید.

وی ادامه داد: کسانی که خواستار برگزاری انتخابات کاملا آزاد هستند، منظورشان این است  ما که سال 88 فتنه‌گری و الان هم بیانیه داده و از اغتشاش‌گران حمایت و نظام اسلامی را به کشتار مردم متهم می‌کنیم هم تأیید شویم، معلوم است که شماها تأیید نمی‌شوید، شما در این همه فتنه‌ها شرکت داشتید و در قضیه اخیر دست خود را رو کردید.

حسینی با اشاره به عدم تخصیص سهمیه نفت سفید به محله‌های دارای لوله‌کشی گاز،  گفت: مردم اگر زورشان می‌رسید لوله‌کشی گاز می‌کردند که هر روز نخواهند سیلندر گاز روی دوش‌شان بگذارند. به‌جای اینکه تسهیلات برای لوله‌کشی در اختیار مردم بگذارید، الان وسط سرما گروکشی می‌کنید که باید لوله‌کشی می‌کردید. چرا عده‌ای می‌خواهند مردم را ناراضی و بدبین کنند،

وی با اشاره به مشکلات آب در شهر دیر، گفت: وقتی مردم در پاییز و زمستان مشکل کم‌آبی دارند باید فکر اساسی شود، مسؤولین می‌گویند نه آقا ما آب داریم خوب آب دارید، کجاست؟ ساعت 11 شب به بعد آب نیست؛ این چه فشاری است که بر مردم وارد می‌کنید که حتی برای غسل کردن هم آب ندارند.

وی با تأکید بر اینکه من این مسائل را می‌دانم که مردم اعتراض دارند، تصریح کرد: همین مردم معترض تا فهمیدند دشمن دارد سوءاستفاده می‌کند برای حمایت از نظام و رهبری به خیابان آمدند اما عده‌ای کور هستند و چشم دل‌شان هم کور است و اجتماعات مردم در دفاع از نظام را نمی‌بینند و می‌گویند 85 درصد مردم از نظام ناراضی‌اند. در حالی که این‌گونه نیست و مردم از شما ناراضی هستند که با این کم کاری‌هایتان مردم را اذیت می‌کنید.

خطیب جمعه دیر اضافه کرد: عده‌ای در آستانه انتخابات فیل‌شان یاد هندوستان می‌کند و خواستار استعفای رئیس جمهور هستند و بعد از چند سال الان می‌خواهند حساب خودشان را از دولت جدا و خود را تطهیر کنند. این طرح استعفای دولت و رئیس‌جمهور در راستای اهداف آمریکا هست و کسانی که این مسئله را دامن می‌زنند چه کسانی که بی‌سلیقه و بی‌تدبیر هستند و بحث استیضاح  رئیس‌جمهور و چه کسانی که این بحث‌ها مطرح می‌کنند همه در پازل دشمن حرکت و آن را تکمیل می‌کنند.

وی با اعلام اینکه عده‌ای می‌خواهند دل مردم را خالی کنند تا در انتخابات شرکت نکنند، بیان داشت:  وظیفه همه ما است که در انتخابات شرکت و درست انتخاب کنیم و البته مسؤولین هم باید محکم کار کرده و مشکلات مردم را کم کنند و این نارضایتی که مردم دارند راهش این نیست که آقایان می‌گویند چند نقطه برای اعتراض در تهران تعیین کرده‌ایم، خوب شما چرا بگذارید مردم ناراحت بشوند که به خیابان بیایید. به‌جای اینکه مردم در خیابان داد بزنند شما به سراغ مردم بروید. شما فکر می‌کنید اغتشاش‌گران از نقطه‌ای که شما برای اعتراض تعیین کرده‌اید سوء‌استفاده نمی‌کنند؟ این چه طرحی است.

حسینی تأکید کرد: مردم همچون گذشته پرشور در انتخابات شرکت می‌کنند و البته هیأت نظارت تقوایی الهی را دارد بیشتر مراعات کنند و مسئله حق‌الناس را که یک جانبه نیست، رعایت کند. حق‌الناس یعنی آنها که صلاحیت دارند، رد نشوند و آن‌هایی که صلاحیت ندارند، تأیید نشوند و موقع شمارش آراء امانت‌داری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کاندیداها و طرفداران آنها رعایت تقوا کنند، افزود: هیأت‌های اجرایی و نظارت تقوای الهی و سیاسی را رعایت کنند.

امام جمعه بندر دیر به کارکردهای نماز در زندگی شخصی و فردی افراد اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای اصلی منتظران امام زمان(عج) اقامه نماز باشد و باید کاری کنیم که نماز جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

حسینی با تأکید بر اقامه نماز اول وقت، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی شود که جلسات اداری یا با نماز شروع و یا به هنگام نماز به اتمام رسد، نه اینکه وقت نماز برسد و جلسه هم ادامه پیدا کند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/11672