کد خبر: 36762 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 اسفند 1401 - 07:26
کاهش قیمت میوه تنظیم بازار در بوشهر

نوای جنوب:سیب و پرتقال تنظیم بازار به قیمت ۲۶ هزار تومان در همه شهرستان‌های استان بوشهر به‌جز دیلم و تنگستان در حال عرضه است.

نوای جنوب:عرضه سیب و پرتقال تنظیم بازار به قیمت ۲۶ هزار تومان

 

 سرپرست تعاون روستایی استان بوشهر گفت: سیب درختی و پرتقال والنسیای جنوب میوه‌های تنظیم بازاری سهمیه استان بوشهر است که با توجه به سلیقه مصرف کننده و ماندگاری بیشتر انتخاب شده‌اند.

عبدالحسین خلعتی با بیان اینکه عرضه میوه در نمایشگاه بهاره و در ۶ مرکز اختصاصی در شهر بوشهر انجام است، که احتمال افزایش غرفه‌ها نیز وجود دارد، افزود: در شهرستان دشتستان ۳ مرکز، دشتی یک مرکز، جم ۵ مرکز، کنگان یک مرکز، گناوه ۲ مرکز و در دیگر شهرستان‌های استان یک مرکز در حال عرضه میوه هستند.

وی گفت: البته در شهرستان‌های دیلم و تنگستان هنوز عرضه میوه آغاز نشده است.

به گفته سرپرست تعاون روستایی استان بوشهر امسال عرضه میوه زودتر از سال قبل و از ۲۳ اسفند شروع شده که در ابتدا قیمت هر کیلو سیب ۲۹ هزار تومان و پرتقال والنسیا ۲۷ هزار تومان تعیین شد، اما با توجه به ارزیابی قیمت‌ها در بازار، قیمت هر دو نوع میوه به ۲۶ هزار تومان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازار  بیش از ۲۰ درصد کم‌تر از بازار است، افزود: براساس برآورد‌های انجام شده از عرضه میوه‌های تنظیم بازار در استان‌های مختلف، در قیمت سیب استان بوشهر چهارمین استانی است که قیمت آن کمتر از دیگر استان هاست، اما در عرضه پرتقال قیمت در استان بوشهر ۵۰۰ تومان بالاتر است، چون عرضه این میوه در استان به صورت خرده فروشی است در حالی که در استان‌های دیگر سبدی عرضه می‌شود.

خلعتی عنوان کرد: میوه‌های عرضه شده از سوی غرفه‌دار بدون زدگی و خرابی باید عرضه شود و در صورت وجود زدگی فروشنده آن را به مشتری عرضه نخواهد کرد، اما اگر موردی هم مشاهده شد هم استانی‌ها می‌توانند با شماره ۰۹۱۷۱۸۶۰۷۷۸ تماس گرفته و نظرات خود را در خصوص عرضه میوه تنظیم بازار بیان کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/36762