کد خبر: 36761 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 اسفند 1401 - 22:29
کارشناس هواشناسی: خلیج فارس از سه‌شنبه مواج و متلاطم می‌شود

نوای جنوب: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: از اوایل وقت فردا دریا به‌تدریج آرام می‌شود اما از روز سه شنبه، با شدت‌گرفتن دوباره وزش بادهای شمالی، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

نوای جنوب:طلیعه محمدی  اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اوایل وقت فردا دریا به‌تدریج آرام می‌شود اما از روز سه شنبه، با شدت‌گرفتن دوباره وزش بادهای شمالی، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، با عبور امواج ناپایدار از روی منطقه، احتمال وقوع بارش‌های پراکنده گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق، در برخی نواحی شمالی و مرکزی استان وجود دارد.

وی گفت: با توجه به وزش باد در طی این پنج روز، وقوع پدیده گردوخاک در مناطق مستعد، دور از انتظار نیست.

محمدی یادآور شد: طی این مدت آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نواحی غبار محلی، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی و در نواحی شمالی احتمال بارش پراکنده باران همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا در مناطق مرکزی و جنوبی ۱۴ تا ۳۶ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و در مناطق مرکزی و جنوبی ۶۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود..

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/36761