کد خبر: 36666 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 اسفند 1401 - 10:02
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر:ضرورت صرفه جویی در مصرف آب در سنت خانه تکانی نوروز

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید نمود: ضرورت صرفه جویی در مصرف آب در سنت خانه تکانی نوروز

 





نوای جنوب:به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ابوالحسن عالی در تشریح این خبر اظهار کرد: خانه تکانی در پیش از فرارسیدن عید نوروز از سنت های دیرینه و نیک ایرانیان برای استقبال از بهار طبعیت است که شایسته است این سنت آغازی بر صرفه جویی در مصرف آب و افزایش پایداری آن برای ماه های گرم سال باشد.

 

وی بیان کرد: در خانه تکانی نوروزی بخشی از آب استفاده شده فاقد مواد شیمیایی و مضر است که باید با مدیریتی شایسته از این آب‌ برای آبیاری فضای سبز منازل استفاده قرار گیرد.

 

عالی ادامه داد: همچنین در بسیاری موارد عده‌ای از آب به عنوان جارو برای تمیز کردن حیات استفاده می کنند که این اقدام بدون تردید حجم قابل توجهی از آب شرب را هدر می‌دهد که انتظار می‌رود شهروندان برای مدیریت آن اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی گفت: در خانه تکانی یکی از اقدام های مهم تعویض شیرآلات معیوب و فرسوده است که علاوه بر زیبایی محیط خانه منجر به کاهش هزینه آب مصرف خانوار می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: در این ایام در برخی مواقع اقلامی شست و شو می شوند که هیچ نیاز به شست و شوی آنها با آب نبوده و تنها از روی وسواسی میزان قابل توجهی آب صرف آن می شود.

 

وی افزود: برای مدیریت مصرف آب شناسایی زمان دقیق برای روشن گذاشتن ماشین لباسشویی نیز بسیار مهم است چرا که شستن بیش از اندازه برخی از اقلام مانند پتو و ملحفه علاوه بر هدر رفت قابل توجه آب منجر به کاهش کیفیت و رنگ رفتگی آنها شود.

 

عالی اظهار کرد: زنان خانه دار به عنوان سفیران صرفه جویی در مصرف آب بیش از سایر اقشار جامعه به راهکارهای کاهش آب در این ایام تسلط دارند که باید این راهکارها را با ظرافت و حساسیت خاصی پیاده سازی کنند.

 

وی افزود: به لطف پروردگار استان بوشهر از لحاظ بارش ها شرایطی بسیار مناسب تجربه کرد که این بارش ها جبران کمبودهای چند ساله نبوده و همچنان باید هم استانی مصرف بهینه آب را به عنوان اولویتی اجتناب ناپذیر دنبال کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/36666