کد خبر: 36656 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 اسفند 1401 - 12:40
فرماندار تنگستان: گردشگری مقاومت ریشه و پایه در دین مبین اسلام دارد

نوای جنوب:احمد لطفی فرماندار تنگستان در نشست شورای فرهنگ عمومی تنگستان عنوان داشت: گردشگری مقاومت ریشه و پایه در دین مبین اسلام دارد و امروز کشور ایران به تبعیت از مکتب حسینی، جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد.





نوای جنوب:احمد لطفی فرماندار تنگستان در نشست شورای فرهنگ عمومی تنگستان عنوان داشت: گردشگری مقاومت ریشه و پایه در دین مبین اسلام دارد و امروز کشور ایران به تبعیت از مکتب حسینی، جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد.

 

وی اظهار کرد: اگر امروز توافقاتی بین ما و دیگر ملل جهان اتفاق می‌افتد، در نتیجه‌ی مقاومت ما در جبهه حق می‌باشد و این مهم در ادامه فرهنگ مقاومت است که ریشه در جنوب ایران و استان بوشهر و شهرستان تنگستان نیز دارد.

 

لطفی قلعه کلات اهرم و موزه رییسعلی دلواری را بعنوان بناهای تاریخی تنگستان، دارای جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور دانست که مروج فرهنگ و تاریخ غنی شهرستان تنگستان هستند.

 

مقام عالی دولت در تنگستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در کنار کارهای خوبی که در گذشته در حوزه میراث انجام شده، در دوره کاری دولت مردمی دکتر رییسی، به بخش مهم گردشگری و میراث فرهنگی بعنوان نماد مهم استان بوشهر و شهرستان تنگستان، توجه و اهتمام بیشتری شود.

 

فرماندار تنگستان ضمن اشاره به اینکه تنگستان پایه‌ی استکبارستیزی در استان بوده و باید اقدامات عمیق‌تری در این زمینه انجام شود، بیان کرد: فضاهای فیزیکی و بناهای های تاریخی تنگستان باید در اولویت برنامه‌های اداره‌کل میراث باشد.

 

وی با بیان اینکه بیش از یک سال است نمایندگی میراث فرهنگی تنگستان بدون متولی است، افزود: نمایندگی میراث فرهنگی تنگستان فاقد یک ساختمان اداری مستقل بوده، مدیریت آن نیز باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود و از نمایندگی به اداره ارتقا یابد.

 

احمد لطفی خواستار معرفی بهتر و بیشتر مکان مهم و تاریخی قلعه کلات اهرم در فضا و قالب کار فرهنگی و رسانه‌ای شد.

 

فرماندار تنگستان با بیان اینکه میراث فرهنگی می‌تواند برای مرمت و احیای بناهای تاریخی از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی لایق، دلسوز و باسواد بهره‌مند گردد، گفت: با یک چشم‌انداز چند ساله و تدوین برنامه‌ای توسعه‌محور و دارای اولویت‌، احیا، مرمت و بازسازی بناهای در حوزه میراث فرهنگی تنگستان، کارشناسی اقدام گردد.

 

وی یادآور شد: در بخش مرکزی تنگستان امکانات و زیرساختهای لازم برای خانواده‌ها، گردشگران و مسافرین در اهرم، که برای منطقه گردشگری خاییز، دهکده آبدرمانی ابگرم اهرم و قلعه کلات، به این شهرستان سفر می‌کنند، وجود ندارد.

 

لطفی با بیان اینکه حوزه گردشگری تنگستان به ایجاد بوم‌گردی در سواحل خلاصه شده، تاکید کرد: رشد و توسعه گردشگری در تنگستان، با توجه به جغرافیا و اقلیم خاص و متنوع آن، می‌بایست بصورت متوازن باشد و اکنون گردشگری در بخش مرکزی شهرستان، در سالهای اخیر رشد نکرده است.

 

وی یادآور شد: امسال مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بصورت نقد یرای حوزه میراث فرهنگی در شهرستان اختصاص دادیم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/36656