کد خبر: 36609 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 17 اسفند 1401 - 14:12
5 جاذبه زیبای سوئیس که حتما باید آن را ببینید

نوای جنوب:ناظر دلربای آلپ و دهکده‌های زیبای این منطقه هر گردشگری را برای خرید تور اروپا و سفری حتی کوتاه‌مدت به کشور سوئیس وسوسه می‌کند. قله‌های سر به فلک کشیده آلپ، دریاچه‌های درخشان و فیروزه‌ای رنگ، دره‌های زمردین و یخچال‌های طبیعی سرتاسر این سرزمین را محصور کرده است. بدون شک، وصف این مناظر و جاذبه‌ها به هیچ وجه به پای دیدن آن نخواهد رسید!

نوای جنوب:ناظر دلربای آلپ و دهکده‌های زیبای این منطقه هر گردشگری را برای خرید تور اروپا و سفری حتی کوتاه‌مدت به کشور سوئیس وسوسه می‌کند. قله‌های سر به فلک کشیده آلپ، دریاچه‌های درخشان و فیروزه‌ای رنگ، دره‌های زمردین و یخچال‌های طبیعی سرتاسر این سرزمین را محصور کرده است. بدون شک، وصف این مناظر و جاذبه‌ها به هیچ وجه به پای دیدن آن نخواهد رسید!

 

مناظر دلربای آلپ و دهکده‌های زیبای این منطقه هر گردشگری را برای خرید تور اروپا و سفری حتی کوتاه‌مدت به کشور سوئیس وسوسه می‌کند. قله‌های سر به فلک کشیده آلپ، دریاچه‌های درخشان و فیروزه‌ای رنگ، دره‌های زمردین و یخچال‌های طبیعی سرتاسر این سرزمین را محصور کرده است. بدون شک، وصف این مناظر و جاذبه‌ها به هیچ وجه به پای دیدن آن نخواهد رسید!، در میان کشورهایی که در تور اروپا بیشتر خودنمایی می‌کنند، سوئیس یکی از پرطرفدارترین‌ها مخصوصا برای سفرهای نوروزی گردشگران است. البته در تابستان نیز، هوای مطلوب و جشنواره‌های مختلفی که در این کشور برگزار می‌شود، باعث جذب توریست‌های زیادی می‌شود. تجربه بازار داغ تفریحات زمستانی مانند اسکی و سورتمه هم در این سرزمین همیشه داغ است. در ادامه، 5 جاذبه دیدنی سوئیس معرفی می‌شود که مسافران تور اروپا نباید از دست بدهند؛

ماترهورن؛ منطقه محبوب کوهنوردان

ماترهورن، قله نوک‌تیز کشور سوئیس و یکی از بلندترین کوه‌های آلپ است. این قله در مرز ایتالیا قرار داشته و 4478 متر ارتفاع دارد. این منطقه و به خصوص قله ماترهورن برای کوهنوردان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. به همین دلیل، هر ساله در فصل تابستان هزاران کوهنورد به ماترهورن صعود می‌کند.

در دامنه این قله باشکوه، دهکده جذاب زرمات که یک تفرجگاه بین‌المللی عالی است وجود دارد. کلبه‌های عجیب و غریب، کالسکه‌سواری، رستوران‌ها و هتل‌های لوکسی در زرمات قرار دارد. نکته جالب این منطقه این است که برای حفظ کیفیت هوا و محیط آرام دهکده، تردد وسایل نقلیه موتوری در زرمات ممنوع شده است.همچنین، در فصل تابستان می‌توان از تفریحات اطراف ماترهورن ماندد شنا، تنیس، دوچرخه‌سواری و اسکی نیز بهره‌مند شد.

یونگفراو؛ مرتفع‌ترین نقطه اروپا

کی از محبوب‌ترین کارهایی که در منطقه زیبای برنز اوبرلند می‌توان انجام داد، سفر با قطار به یونگفراو یا قله اروپا است. یونگفراو یکی از اصلی‌ترین قله‌های رشته کوه آلپ بوده که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. در اینجا یک رصدخانه علمی با تراس رصد در ارتفاع 3454 متری وجود دارد. همچنین، طولانی‌ترین یخچال طبیعی اروپا از این قله شروع می‌شود. پیاده‌روی در میان مزارع گل و مراتع آلپ بسیار لذت‌بخش خواهد بود. همچنین، گردشگران می‌توانند به وسیله تله کابین بر فراز دره لاتربرونن رفته و منظره زیبای این منطقه را تماشا کنند.

اینترلاکن؛ استراحتگاه محبوب تابستانی

اینترلاکن بین دریاچه تون و دریاچه برینز و در مرکز شهر هوهماته قرار داشته و یکی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌های تابستانی سوئیس است. این منطقه بیش از 35 هکتار فضای باز دارد و مملو است باغ‌های گل، هتل‌ها و کافه‌ها است. همچنین، اطراف اینترلاکن را کوه‌ها و مناظر زیبای طبیعی احاطه کرده است.

در اینترلاکن می‌توان به انواع تفریح‌ها مانند قایق‌سواری، کایاک سواری، تله کابین، تله اسکی و کوهنوری به راحتی دسترسی پیدا کرد. همچنین، در فصل تابستان پاراگلایدرها راه‌اندازی شده و بهترین وسیله برای لذت بردن از زیبایی‌های این منطقه از ارتفاع بالا محسوب می‌شود.

لوسرن؛ شهر تاریخ و هنر

لوسرن یک شهر قدیمی قرون وسطایی است که در مرکز آن دریاچه‌ای آبی قرار دارد و اطراف آن توسط کوه‌ها احاطه شده است. پل‌های سرپوشیده، تفرجگاه‌های کنار آب، ساختمان‌های تاریخی نقاشی شده و میدان‌های زیبا از جمله جاذبه‌های شهر لوسرن است.

همه اینها باعث شده تا لوسرن به بهترین نقطه برای گردشگران سراسر دنیا تبدیل شود. این شهر زیبا به دلیل برگزاری کنسرت‌های مشهور، بسیار معروف شده و هر ساله تک‌نوازان، رهبران ارکستر و ارکسترهای پرافتخار را به سمت خود جذب می‌کند.

پل چپل یکی از بهترین نقاط دیدنی شهر لوسرن است. این پل در قرن چهاردهم ساخته شده و در یک پارک کوچک قرار دارد. همچنین، علاقمندان به تاریخ می‌توانند از بازدید موزه حمل و نقل سوئیس در شهر لوسرن لذت ببرند.

زوریخ؛ بزرگ‌ترین شهر سوئیس

این شهر بزرگ، یک مرکز مهم حمل و نقل و گنجینه‌ای غنی از عناصر فرهنگی محسوب می‌شود. بسیاری از گردشگرانی که به سوئیس سفر می‌کنند دوست دارند تا سفر خود را از زوریخ آغاز کنند. این شهر در انتهای شمال غربی دریاچه زوریخ و بر روی رودخانه لیمات قرار دارد.

خیابان‌های سنگ‌فرش شده این شهر به همراه کافه‌ها، فروشگاه‌ها و گالری‌های جذاب آن باعث شده تا به یک مکان عالی برای گشت و گذار یا پیاده‌روی تبدیل شود. خیابان بانهوف، اصلی‌ترین خیابان مرکز شهر زوریخ و یکی از گران‌ترین خیابان‌های خرید جهان است. انواع مختلف فروشگاه‌های لوکس طراحان مد، ساعت و جواهرات در این خیابان وجود دارد.

در این شهر بیش از 50 موزه و 100 گالری هنری برای بازدید قرار دارد. یکی از محبوب‌ترین موزه‌ها، موزه ریتبرگ بوده که حاوی هنرهای غیر اروپایی با آثاری از سراسر چین، هند و آفریقا است. همچنین، خانواده‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند می‌توانند از گشت و گذار در باغ وحش زوریخ از دیدن پارک فیل‌ها و رژه پنگوئن‌ها لذت ببرند.

 

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/36609