کد خبر: 35743 ، سرويس: اخبار ورزشی
تاريخ انتشار: 30 دي 1401 - 10:34
ساپینتو: داور اشتباه بزرگی کرد و نتیجه را تغییر داد

نوای جنوب:سرمربی تیم فوتبال استقلال به دنبال شکست تیمش مقابل سپاهان به انتقاد از داوری پرداخت و گفت: لایق این بودیم که نبازیم و ببریم، اما داور نتیجه را عوض کرد.

نوای جنوب:ریکاردو ساپینتو پس از شکست 2 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان اصفهان در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: بازی خوبی بین دو تیم خوب برگزار شد. نیمه اول رقابتی بود و تا پایان این نیمه موقعیت‌های زیاد و بهتری داشتیم. یک توپ البته لو رفت و آنها یک موقعیت گلزنی داشتند. نتیجه در نیمه اول خوب بود و حتی با وجود جنگندگی که نشان دادیم بازی خیلی کیفیت نداشت. بازی رقابتی بود، ولی کیفیت نداشت. پس از اینکه گل را خوردیم بازی را با تعویض‌ها عوض کردیم و شروع به خوب بازی کردن کردیم و گل زدیم. بعد یک پنالتی داشتیم که داور خطا روی محمد محبی را نگرفت و به بازیکن ما کارت زرد داد. تیم حریف موقعیت‌های زیادی نداشت و روی چند ضربه کاشته موقعیت ایجاد کردند، ولی با توپ نمی‌توانستند موقعیت ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: جای تأسف است که داور برای سپاهان پنالتی گرفت. هنوز صحنه را ندیدم، ولی به بازیکنانم اعتماد دارم. بازیکنان کمی تماس داشتند و داور در آن موقعیت نمی‌توانست ببیند بازیکنان تماس داشتند یا نه. دوباره از ما امتیاز گرفتند. ما لایق مساوی هم نبودیم، ولی بازی را باختیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز به قهرمانی تیمش امیدوار است یا نه، گفت: البته که امیدوارم! هنوز امتیازهای زیادی باقی مانده است. با وجود این همه مصدومیت، رفتارهایی که از بازیکنانم می‌بینم، خوب است. علیرضا رضایی روی بدشانسی گل خورد. رضایی دروازه‌بان خوبی است و صد درصد به او اطمینان دارم. ما هنوز کار برای انجام دادن داریم و می‌توانیم به قهرمانی برسیم!

ساپینتو در واکنش به صحبت‌های مداوم داور با بازیکنان و تأثیرگذاری آن روی بازیکنان استقلال تصریح کرد: البته که تأثیرگذار است و باید شفاف‌سازی شود. اینها رفتار نرمالی نیست. رفتاری که داور با محبی داشت، نرمال نبود. پنالتی واضحی روی محبی رخ داد، ولی داور نگرفت. داور یک متر با محبی فاصله داشت، ولی به بازیکن ما کارت زرد داد. دقیقه 90، داور دیدِ سوپرمنی داشت که به سود سپاهان پنالتی گرفت. او نمی‌توانست تمامی صحنه را ببیند. ما 10 بار از طریق تلویزیون نگاه کردیم که تماس وجود دارد، ولی به آن شدت نیست. جایی که داور حضور داشت، ممکن نبود صحنه را ببیند. داور تنها یک متر با محبی فاصله داشت، ولی به مهاجم ما کارت داد. خطا روی مطهری اما 50 - 50 بود. در شرایطی که باید سه امتیاز را می‌گرفتیم، آن را از دست دادیم. دوباره حداقل دو امتیاز از ما گرفتند. اگر پنالتی ما گرفته می‌شد، پنالتی آنها گرفته نمی‌شد!

وی درباره اینکه در بازی رفت با سپاهان گفته بود اگر بازیکنانش را در اختیار داشت، به این تیم نمی‌باخت، ولی امروز با بازیکنان جدید خود شکست خورد، خاطر نشان کرد: وقتی مربیان بازیکنان‌شان را داشته باشند، بهتر فرصت دارند که امتیاز بگیرند. من بهانه نمی‌آورم، ولی در بازی اول داور دو اشتباه کرد. گلر خطا کرد و یک پنالتی نیز برای ما گرفته نشد. می‌دانید چرا مثبت نگاه می‌کنم؟ درست است که شش امتیاز مقابل سپاهان از دست دادیم، اما لایق باخت نبودیم. در فوتبال برخی مواقع اتفاقاتی می‌افتد که مربی نمی‌تواند کنترل کند. عملکرد امروز تیمم خیلی خوب بود. لایق این بودیم که نبازیم و ببریم. امروز داور اشتباه بزرگی کرد و نتیجه را تغییر داد. داور واقعاً نتیجه را عوض کرد!

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/35743