کد خبر: 35684 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 دي 1401 - 18:07
براساس پیش بینی هواشناسی؛ سامانه قدرتمند بارشی در استان/ احتمال تعطیلی مدارس

نوای جنوب:وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در این زمینه افزود: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی پیش‌بینی می‌شود.

نوای جنوب:هواشناسی هشدار سطح نارنجی صادر کرده و برآورد شده شدت بارش از ظهر سه شنبه تشدید شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه قدرتمند بارشی از عصر امروز دوشنبه به تدریج در استان فعال می‌شود.

پیام مساعدی اظهار کرد: با فعالیت این سامانه تا اوایل روز چهارشنبه برای استان بوشهر وقوع بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد در سطح استان و روی دریا پیش‌بینی می‌‎شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی روز سه شنبه بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشد که با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی (آگاهی و اقدام ضروری) انتظار می رود تمهیدات لازم برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی پیش بینی شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین از ظهر سه شنبه به تدریج سرعت بادهای شمالی روی دریا افزایش می‌یابد و با تداوم وزش آن تا اوایل جمعه، سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در این زمینه افزود: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: در این مدت از از تردد‌های دریایی بویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر خودداری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/35684