کد خبر: 35645 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 24 دي 1401 - 09:56
آیت اله رئیسی: مدیری که روحیه تحولی ندارد، کنار برود

نوای جنوب:رئیس جمهور با بیان این‌که ایران ظرفیت بالای اقتصادی دارد، افزود: علی‌رغم مشکلات موجود تاکنون سهم صادراتی ایران به کشورهای همسایه پنج تا شش برابر افزایش پیدا کرده است.

نوای جنوب:به نقل از فارس، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در آخرین جلسه اداری اولین روز دومین سفر استانی خود به یزد در نشست طلایه داران پیشرفت ایران که با حضور نخبگان و صنعتگران بخش خصوصی استان یزد برگزار شد، با بیان این‌که اقتصاد دانش پایه،‌ فناوری پایه لازمه توسعه و پیشرفت پایداری ایران اسلامی، اظهار کرد:‌ برای ایجاد اقتصاد مقاومتی به ایجاد امید در دل مردم نیاز داریم.

وی با بیان این‌که چرخ‌های تولید در ایران با شتاب مناسبی حرکت می‌کند، افزود: همه بخش‌ها در دولت باید از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان حمایت جدی داشته باشند.

رئیس جمهور توسعه اقتصادی ایران و حمایت از فعالین اقتصادی نیازمند رویکردی تحولی است، گفت: هر مدیریت که روحیه تحولی ندارد باید کنار برود و راه را برای پیشرفت بیش از پیش باز کند.

رئیسی با بیان این‌که دست‌اندرکاران دولتی نباید تولید کنندگان را خسته کنند، تصریح کرد: امروز تنها راه برون رفت ما از مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است.

وی در ادامه خطاب به فعالین اقتصادی، سرمایه گذاران و بخش خصوصی،‌گفت:‌ ما برای رسیدن به رشد اقتصادی به افزایش بهره وری نیاز داریم.

وی خطاب به استاندار یزد تأکید کرد: هر چه سریعتر با پیگیری استاندار یزد جلسه مشترکی با وزاری مرتبط با حوزه اقتصادی تشکیل شود و مشکلات فعالین اقتصادی و تولید کنندگان یزدی بررسی و برطرف شود.

رئیس قوه مجریه با بیان این‌که امیدآفرینی با حرف زدن تنهایی به دست نمی‌آید، اظهار کرد:‌ همه مدیران دولت سیزدهم موظف به حفظ احترام و شأن مردم هستند و این مهم جز با خدمت و ایجاد زمینه توسعه اقتصادی فراهم نمی‌شود.

رئیس جمهور با بیان این‌که ایران ظرفیت بالای اقتصادی دارد، افزود: علی‌رغم مشکلات موجود تاکنون سهم صادراتی ایران به کشورهای همسایه پنج تا شش برابر افزایش پیدا کرده است.

وی ظرفیت تولید کنندگان ایرانی و یزدی را مطلوب دانست و بیان کرد: به طور مثال کاشی و سرامیک و نساجی استان یزد از جمله ظرفیت های صادراتی است که باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

رئیسی خطاب به مدیران دولتی گفت:‌ مشکلات صادراتی بخش خصوصی و تولید کنندگان باید هرچه سریعتر برطرف شود و این مهم باید با مشارکت فعالان صنعت در استانها انجام شود.

رئیس جمهور با بیان این‌که اگر لازم است بنادر ایران باید ۲۴ ساعته شوند، اظهار کرد:‌ ما اعتقاد داریم راهکار بسیاری از مشکلات کشور در داخل کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ساماندهی اتباع خارجی در استان یزد را از دیگر الزامات اجرایی دانست و بیان کرد:‌ اولویت جذب در فعالیت‌های اداری و کارخانجات در هر استان و اقلیم با نیروهای بومی هر منطقه است و این مهم باید در شرایط مساوی جدی گرفته شود.

رئیس جمهور توجه به صنعت گردشگری را یکی موثرترین راهکارهای توسعه اقتصادی کشور دانست و بیان کرد:‌ با توجه به ظرفیت های مختلف در استان های مختلف به ویژه در استان یزد ما اعتقاد داریم این مهم باید توسعه پیدا کند و نباید در پیچ و خم‌های اداری گرفتار شود.

رئیسی با بیان این‌که اقتصاد گردشگری ایران باید رونق پیدا کند، گفت: به طور مثال استان یزد باید بیش از پیش بحث گردشگری سلامت را تقویت و زیرساخت‌های لازم در این حوزه را ایجاد کند.

وی گفت: ما معتقدیم که صنعت گردشگری به واسطه شیوع کرونا آسیب جدی دید و باید با حمایت دولتی و همت بخش خصوصی تقویت و بیش از پیش فعال شود.

رئیس جمهور در ادامه تقویت فعالیت‌های دانش بنیان را یکی دیگر از رویکردهای توسعه‌ای در دولت سیزدهم دانست و بیان کرد:‌ نگهداشت نیروهای دانش بنیان و ایجاد و رونق فضای کسب و کار در حوزه دانش بنیان باید مد نظر مدیران دولتی در تمام سطوح قرار گیرد.

وی رشد پنج درصدی در حوزه ماشین آلات و ۶.۶ درصدی در حوزه تولید را از جمله دستاوردهای حوزه اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: ما موافق وارد کردن هیچ کالایی که در داخل تولید می‌شود نیستیم.

رئیسی افزایش بهره وری را از دیگر الزامات رشد اقتصادی در کشور دانست و تأکید کرد:‌ این مهم در بخش خصوصی به خوبی مدیریت می شود ولی در نظام اداری و دولتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان این‌که دولت سه کار مهم هدایت،‌ حمایت و نظارت را به عهده دارد، گفت:‌ ما به هیچ عنوان به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیستیم و با تمام توان در خدمت بخش خصوصی و تولید کنندگان هستیم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت دشمن شناسی در جنگ ترکیبی، تأکید کرد: بخش خصوصی باید با همت و پیگیری و همچنین حمایت دولت ثابت کنند که دشمنان ایران اسلامی در جنگ ترکیبی شکست خورده‌اند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/35645