کد خبر: 35644 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 24 دي 1401 - 09:55
سرقت میلیاردی چند هفته بعد از آزادی از زندان!

نوای جنوب:پلیس در تعقیب مجرم سابقه‌داری است که تنها چند هفته پس از آزادی از زندان به بهانه آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، دست به سرقت ۲میلیارد تومانی زده است.

نوای جنوب:به نقل از روزنامه همشهری؛تحقیقات پلیس در این پرونده از چند روز پیش آغاز و با شکایت مردی جوان آغاز شد. این مرد به مأموران گفت: چند سالی است که در زمینه خرید و فروش ملک و خودرو فعالیت دارم و وضع مالی‌ام نسبتا خوب است. مدتی قبل برای خرید به یکی از مراکز تجاری تهران رفته بودم که با مرد جوانی آشنا شدم.

او درباره مسائل اقتصادی حرف زد و مدعی شد که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت دارد و در زمان کوتاهی به سود بسیار زیادی دست یافته و زندگی‌اش دگرگون شده است. او وقتی متوجه شد که پول‌هایم را در طلا و ارز سرمایه‌گذاری کرده‌ام، پیشنهاد داد که وارد بازار ارز دیجیتال شوم که سوددهی‌اش چند برابر است.

به این ترتیب دوستی ما شروع شد و در ملاقات دوم لپ‌تاپش را نزد من آورد و نمودارهایی نشان داد و مدعی شد که با همین لپ‌تاپ و خرید و فروش ارز دیجیتال میلیاردر شده است. وی سپس گفت که حاضر است به من آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال دهد و به این ترتیب قدم در خانه‌ام گذاشت.

شاکی ادامه داد:‌ آن روز همسر و فرزندانم به مسافرت رفته بودند و من در خانه تنها بودم و بهترین فرصت برای آموزش بود. وقتی مرد جوان آمد، از او پذیرایی کردم و برایش چای ریختم. سپس به آشپزخانه رفتم تا شیرینی‌ها را در ظرف بچینم. وقتی برگشتم و چای را با شیرینی خوردم دچار سرگیجه شدم و از هوش رفتم. چشمانم را که باز کردم در بیمارستان بودم.

آنجا بود که متوجه شدم ۲ روز در خانه بیهوش افتاده بودم و وقتی خانواده‌‌ام از سفر برگشته بودند، متوجه ماجرا شده و مرا به بیمارستان منتقل کرده بودند. پس از مرخص شدن از بیمارستان بود که فهمیدم آن مرد با ریختن دارو در لیوان چای، مرا بیهوش کرده و طلاها و دلارهایی را که همه سرمایه‌ام بود و ۲میلیارد تومان ارزش داشت سرقت کرده است.

با این شکایت، تحقیقات برای دستگیری سارق جوان آغاز شد و مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته تصویری از چهره‌ وی را به‌دست آوردند. او یک سابقه‌دار بود که بارها به اتهام سرقت به شیوه بیهوشی دستگیر و زندانی شده بود. عجیب اینکه وی تنها چند هفته پس از آنکه از زندان آزاد شده بود، نقشه سرقت میلیاردی را عملی کرده و متواری شده بود.

براساس این گزارش، با شناسایی هویت سارق، تحقیقات برای بازداشت وی ادامه دارد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/35644