کد خبر: 35615 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 22 دي 1401 - 13:37
چه کسانی باید دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؟

نوای جنوب:زیرسویه‌های جدید اُمیکرون عمدتا دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می‌کنند و همچنین خستگی و بیحالی را نیز به دنبال دارند. در عین حال خوشبختانه در این سویه‌های جدید، درگیری ریوی به میزان زیادی وجود ندارد.

نوای جنوب:دکتر پیام طبرسی درباره زیرسویه‌های جدید کرونا که در کشور شناسایی شده‌اند، گفت: زیرسویه‌های جدید از واریانت اُمیکرون هستند. باید توجه کرد که همچنان واکسیناسیون کامل، از ابتلا به کرونای شدید و بستری شدن پیشگیری می‌کند.

وی درباره چرایی افزایش ناگهانی موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در چین، گفت: آنچه که در کشور چین اتفاق افتاده است، با بقیه دنیا متفاوت است. زیرا در چین، سیاست صفر کرونا حاکم بود وبر این اساس جمعیت زیادی به کرونا مبتلا نشده بودند، اما در کشور ما ۹۰ درصد مردم به کرونا مبتلا شدند. باید توجه کرد که از آنجایی که ایمنی واکسن به تنهایی کفایت نمی‌کند، بنابراین کسانی که واکسن زدند و یک بار هم به کرونا مبتلا شدند، سد دفاعی بدن‌شان در مقابل کرونا بالاتر از کسانی است که تا به حالا به این بیماری مبتلا نشده‌اند و فقط واکسن تزریق کردند.

طبرسی تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را برای کسانی که بیماری زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی دارند، ضروری دانست و گفت: افراد معمولی که سیستم ایمنی بدن‌شان سالم است، اگر سه دُز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، کفایت می‌کند و دیگر نیازی به تزریق واکسن ندارند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک در فضای بسته و شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، درباره علائم زیرسویه‌های جدید کرونا نیز گفت: زیرسویه‌های جدید اُمیکرون عمدتا دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می‌کنند و همچنین خستگی و بیحالی را نیز به دنبال دارند. در عین حال خوشبختانه در این سویه‌های جدید، درگیری ریوی به میزان زیادی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/35615