نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 09 دي 1401 - 08:50

نوای جنوب:برخی افراد استدلال می‌کنند که وجود تریلیونر‌ها یر ضروری نیست و باعث گسترش نابرابری می‌شود. داده‌های آنلاینی وجود دارند که نشان می‌دهند هم اکنون نابرابری ثروت تا چه اندازه نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان گسترده است.

نوای جنوب:چند سال اخیر میلیاردر‌ها تنها به دارایی خالص خود افزوده اند و احتمالا مدت زمانی زیادی به طول نخواهد انجامید تا فردی به میزان ثروتی دست یابد که تبدیل به یک تریلیونر شود.

چه زمانی فردی یک تریلیون دلار ثروت خواهد داشت؟

به گزارش فراروبه نقل از ویک، با توجه به این که دارایی خالص ثروتمندترین افراد جهان دائما در حال نوسان است تعیین پاسخ قطعی به این پرسش دشوار است. با این وجود، تعدادی از ماشین حساب‌های مالی سعی کرده اند پیش‌بینی کنند که چه زمانی ممکن است جهان شاهد ظهور اولین تریلیونر باشد.

پلتفرم مالی و تدارکات Approve با بررسی داده‌های ۳۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان وضعیت ثروتمندترین نخبگان جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. نتایج آن ارزیابی نشان داد که دارایی خالص یک فرد احتمالا خیلی زودتر از آن چه اکثر مردم فکر می‌کند قطعا پیش از پایان دهه جاری از مرز ۱ تریلیون دلار خواهد گذشت.

آن پلتفرم مالی با بررسی دارایی خالص این افراد از ژانویه ۲۰۲۲ میلادی تشخیص داده بود که اولین تریلیونر می‌تواند در سال ۲۰۲۴ میلادی نام خود را ثبت کند اگرچه بسته به وضعیت اقتصاد جهان این اتفاق ممکن است چند سال با تاخیر همراه شود.

اولین تریلیونر جهان چه کسی خواهد بود؟ آیا شاهد تریلیونر‌های بیش تری نیز خواهیم بود؟

پاسخ سریع به پرسش نخست می‌تواند ذکر نام "ایلان ماسک" بنیانگذار و مدیرعامل توئیتر باشد. طبق گزارش نشریه "فوربس" سرمایه این غول بحث برانگیز عرصه فناوری در حال حاضر ۱۷۴.۵ میلیارد دلار ارزش دارد. او در حال حاضر دومین فرد ثروتمند در جهان است و اخیرا جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از دست داده و آن را به "برنارد آرنو" مدیر "ال وی ام هاش" واگذار کرده است.

ایلان ماسک

برای مدت زمانی طولانی به نظر می‌رسید که ماسک گزینه مورد اجماع نظر برای تبدیل شدن به اولین فردی باشد که ارزش خالص دارایی هایش به یک تریلیون دلار می‌رسد. در هر حال، ثروت او در حال افزایش بود و ارزش آن در مقطعی به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده بود. مجله CEO در این باره نوشته بود:"از بین بیست و یک فردی که شانس رسیدن به این نقطه عطف فوق العاده را در زندگی شان دارند پیش بینی می‌شود ایلان ماسک نخستین فرد باشد". نشریات دیگری، چون "اکانامیک تایمز" و "گاردین" نیز پیش بینی مشابهی داشتند.

با این وجود، ارزش دارایی خالص ماسک اخیرا به شدت کاهش یافته که بخشی از آن به دلیل سقوط ارزش سهام تسلا و تعدادی از تصمیمات بحث برانگیز دیگر او در مورد خرید ۴۴ میلیارد دلاری سهام توئیتر است. قابل توجه است که اکثر رسانه‌هایی که ماسک را به عنوان نخستین تریلیونر در حال ظهور جهان پیش بینی می‌کردند مطالب شان را در در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی و پیش از زمان تصاحب تویئتر توسط او منتشر کرده بودند؛ بنابراین اگر ماسک در نهایت اولین تریلیونر جهان نشود چه فرد دیگری اولین تریلیونر جهان خواهد بود؟

نام بعدی‌ای که می‌تواند مطرح شود "جف بزوس" بنیانگذار آمازون است که سال‌ها پیش از غصب شدن جایگاه هایش توسط ماسک به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شده بود. طبق گزارش نشریه "فوربس" بزوس با دارایی خالص به ارزش ۱۱۴.۴ میلیارد دلار کماکان چهارمین فرد ثروتمند بر روی سیاره زمین است و براحتی قادر است چند پله در رتبه بندی‌های جهش کند.

جف بزوس

"اینوستوپدیا" که دانشنامه سرمایه گذاری محسوب می‌شود در مورد یکی دیگر از نامزد‌های احتمالی تبدیل شدن به یک تریلیونر نامی را مطرح کرده است:"کریگ ونتر" پژوهشگر ژنوم.

این نشریه خاطرنشان ساخته که پژوهش‌های "کریگ" می‌تواند او را بسیار ثروتمند سازد به خصوص اگر او قصد داشته باشد برای یافتن درمان سرطان پژوهشی گسترده را انجام دهد اگرچه احتمال کم تری وجود دارد که با شرایط فعلی ارزش دارایی‌های او به مرز تریلیون دلار برسد.

کریگ ونتر

یک تریلیون دلار چه میزان پول است؟

مقدار زیادی است. درک این که یک تریلیون دلار بیش از حتی یک میلیارد دلار می‌باشد دشوار است. "اینوستوپدیا" در این باره اشاره کرده است:"اساسا یک تریلیون دلار برابر با ۱۰۰۰ میلیارد دلار است که خود معادل ۱۰۰۰ میلیون دلار می‌باشد. به زبان ساده "مبلغ فوق العاده زیادی" از پول محسوب می‌شود".

یک تریلیون دلار به قدری زیاد است که تلاش برای تصور آن اغلب ممکن است دشوار باشد. طبق گزارش بانک جهانی آغاز درک ابعاد و حجم یک تریلیون دلار تقریبا مشابه تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشور‌ها است و استرالیا با تولید ناخالص داخلی ۱.۵ تریلیون دلار، برزیل با تولید ناخالص داخلی ۱.۶ تریلیون دلار و اندونزی با تولید ناخالص داخلی ۱.۱ تریلیون دلار را شامل می‌شود.

در حالی که تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشور‌ها به ده‌ها تریلیون می‌رسد این واقعیت پابرجاست که هنوز تعدادی از کشور‌های بسیار توسعه یافته نیز وجود دارند که تولید ناخالص داخلی شان به سختی به مرز تریلیون دلار می‌رسد.

رسانه امریکایی "یو اس‌ای تودی" فهرستی از تنها برخی از کار‌هایی که یک فرد می‌تواند با ۱ تریلیون دلار انجام دهد را گردآوری کرده است. برای مثال، شما با یک تریلیون دلار می‌توانید برای هر فرد یک آپارتمان در سانفرانسیسکو بخرید شهری که متوسط اجاره آن ۳۶۰۰ دلار و قیمت خانه به طور متوسط ۱.۳۵ میلیون دلار است.

یک طرفدار ورزش می‌تواند هزار برابر تیم فوتبال دلفین میامی را خریداری کند. در واقع، طبق گفته شبکه خبری مالی "فاکس بیزینس" شما می‌توانید با ۱ تریلیون دلار هر تیمی را در هر لیگ ورزشی بخرید و پس از آن هنوز سه چهارم از ثروت خود را حفظ کرده باشید. شما هم چنین می‌توانید با ۱ تریلیون دلار سهام اکسون موبیل، مک دونالد، و کوکاکولا را بخرید و کماکان پول باقی مانده‌ای داشته باشید.

فراتر از جنبه‌های مالی ۱ تریلیون دلار درک این که یک تریلیون بیشتر از یک میلیارد است می‌تواند دشوار باشد. برای مثال، "یو اس‌ای تودی" اشاره می‌کند که اگر بخواهید یک میلیارد ثانیه به عقب سفر کنید در سال ۱۹۸۷ خواهید بود که نسبت به تاریخ جهان مدت زمان طولانی‌ای نیست. با این وجود، اگر یک تریلیون ثانیه به عقب سفر کنید کمی دورتر از خط زمانی تقریبا ۳۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح قرار خواهید داشت.

آیا تریلیونر‌ها باید وجود داشته باشند؟

برخی افراد استدلال می‌کنند که وجود تریلیونر‌ها یر ضروری نیست و باعث گسترش نابرابری می‌شود. داده‌های آنلاینی وجود دارند که نشان می‌دهند هم اکنون نابرابری ثروت تا چه اندازه نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان گسترده است. "یو اس‌ای تودی" اشاره کرده که در سال ۲۰۲۰ میلادی زمانی که گزارش شد بزوس به ویژه در میانه شیوع کرونا در سراسر جهان در مسیر تبدیل شدن به یک تریلیونر قرار داشت با واکنش‌های منفی روبرو شده بود. ویدئویی که توسط College Humor ساخته شده نشان می‌دهد فردی مانند بزوس واقعا چقدر پول دارد در حالی که کارکنان آمازون می‌گویند ساعت‌های طولانی بدون استراحت کار می‌کنند و کارشان باعث ثروت اندوزی بیش‌تر بزوس شده است.

بزوس یکی از ابر ثروتمندانی است که با توجه به ثروت رو به رشد خود با انتقاد مواجه شده است و همان طور که گفته شد کووید-۱۹ کار زیادی برای مهار رشد مالی این غول‌ها انجام نداد بلکه بالعکس اکثر گزارش‌ها حاکی از آن است که ثروتمندان به تازگی ثروتمندتر شده اند و فقرا به تازگی فقیرتر شده اند.

حتی "بیل گیتس" بنیانگذار مایکروسافت که خود یکی از ثروتمندترین افراد با سابقه در جهان محسوب می‌شود در مورد این که آیا مردم باید مجاز باشند این حجم از ثروت را جمع کنند به "فوربس" گفته بود:"برای اولین بار در زندگی ام مردم می‌گویند:"خب، آیا شما باید میلیاردر باشید"؟ موضوع ثروت اندوزی افراد کماکان بحثی جنجالی محسوب می‌شود. با این وجود، شاخص‌های مالی حکایت از تداوم انباشت گسترده ثروت دارند و تحقیقات نشان می‌دهند که تا زمان ظهور اولین تریلیونر جهان ممکن است تنها چند سال دیگر فاصله داشته باشد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ایلان ماسک

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار