کد خبر: 35058 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 12 آذر 1401 - 13:55
۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری می‌شود

نوای جنوب:انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری شیراز با بانک شهر به عنوان نخستین دستور کار در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت.

نوای جنوب:محمدحسن اسدی شهردار شیراز در این جلسه درباره این تفاهم‌نامه‌ اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای شهرداری با بانک شهر منعقد کرده که باید با تأیید شورای شهر به شهرداری ابلاغ شود تا در قالب قراردادهای مجزا مشخص و به صورت مقدماتی کارگروه‌هایی برای آن تشکیل شود.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه ۶ سرفصل کلی دارد گفت: یکی از آنها این است که بانک شهر صورت وضعیت پیمانکاران بزرگ را پرداخت و دومین محور این است که تملک املاک مورد مسیر پروژه‌های عمرانی شهرداری توسط بانک شهر انجام شود.

اسدی با اشاره به دیگر محورهای این تفاهم‌نامه افزود: تأمین مصالح برای پروژه‌های عمرانی شهرداری به قیمت یکهزار میلیارد تومان و ورود بانک شهر به دریافت بخشی از مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است که به صورت تهاتر مطالبات صورت می‌گیرد تا معادل ۵۰ درصد یک خط اعتباری به شهرداری دهند تا شهرداری پیمانکاران را معرفی کند.

شهردار شیراز با بیان اینکه تهاتر بخشی از بدهی‌های شهرداری‌های شیراز توسط بانک شهر از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است، عنوان کرد: تامین حداقل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در برابر تهاتر املاک از دیگر محورها است که تلاش می‌شود تا پایان امسال قراردادها منعقد شود.

تعیین نرخ پارکینگ از دیگر دستور کارهای شورای شهر بود که براساس آن به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به افزایش و دریافت نرخ توقف خودرو در پارکینگ‌های عمومی سطح شهر اقدام کند.

این مصوبه که با چالش زیادی در شورا همراه بود سبب شد نزدیک به یک ساعت از وقت شورا به بررسی پارکینگ به ویژه در مراکزی مانند بیمارستان‌ها و مساجد پرداخته شود‌‌ و غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر از عبارت “بحران پارکینگ در شهر” استفاده کرد.

به گفته وی هر ساختمانی باید پارکینگ داشته باشد تا ترافیک به مرکز شهر منتقل نشود و  مشکلات ترافیکی کم شود گفت: به جای حذف هر پارکینگ باید هر مجتمع یک پارکینگ داشته باشد چرا که در سنوات گذاشته ساخت پارکینگ جداگانه در مرکز شهر نتوانست مشکل را حل کند.

ترابی با بیان اینکه امروز در شهر بحران کمبود پارکینگ وجود دارد، تاکید کرد: امروز به دلیل نبود پارکینگ پارک خودرو در معابر اتفاق می‌افتد که نباید از این کار به راحتی عبور کنیم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/35058