نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 آذر 1401 - 06:41

نوای جنوب:نشان فداکاری اعطایی فرماندهی معظم کل قوا به دانشگاه افسری امام علی (ع)، به چهار تن از فرماندهان اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

نوای جنوب:اعطای نشان «فداکاری» به ۴ فرمانده اسبق ارتش

 

براساس مصوبه «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران و به‌ پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثارگری در مسیر اعتلا و سربلندی ایران اسلامی، نشان فداکاری توسط امیرسرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش به «امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی»، «امیر سرتیپ عبدالله نجفی»، «امیر سرتیپ احمد دادبین» و «امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب» فرماندهان پیشین نیروی زمینی ارتش که در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سال‌های پس از آن مومنانه و مردانه ایستاده‌اند، اعطا شد.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به دانشگاه افسری و ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی هزار و ۱۸۴ دانشجو و دانش آموخته شهید دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

پیش از آیین اهدای نشان فداکاری به فرماندهان پیشین نیروی زمینی ارتش، این فرماندهان در میدان صبحگاه دانشگاه افسری امام علی (ع) حاضر شدند و دانشجویان با اجرای عملیات اعتماد به نفس در کارگاه‌های کوهستان و موانع، آمادگی روحی و جسمی خود را به نمایش گذاشتند.

همچنین در ادامه، فرماندهان پیشین نیروی زمینی با حضور در کلاس‌های درس و آسایشگاه‌های محل تحصیل خود به مرور خاطرات دوران دانشجویی پرداختند و توصیه‌های لازم را به دانشجویان این دانشگاه به‌عنوان فرماندهان و مسئولان آینده ارتش ارائه کردند.

در مراسم اعطای نشان فداکاری، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و تعدادی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ارتش

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار