کد خبر: 34923 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 آذر 1401 - 20:46
۸ ساندویچ‌فروشی تنگستان به تعزیرات معرفی‌شده‌اند

نوای جنوب:سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: امسال ۲۷ اخطاریه به واحدهای ساندویچ‌فروشی این شهرستان داده شد و ۸ واحد نیز به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده است.

نوای جنوب:ماه زرافشون رفیعی سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: یک ساندویچی که با دریافت سه بار اخطاریه بهداشتی همچنان موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کرد با طی مراحل قانونی پلمب شد.

او گفت: بازدید از صنوف عرضه مواد غذایی که به‌عنوان صنف‌های حساس شناخته می‌شوند، به‌صورت سرزده و مستمر انجام می‌شود که تا پایان آبان ماه سال جاری ۱۵۳ بازدید از این صنوف صورت گرفته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به شرایط نگهداری مواد غذایی و نحوه عرضه آن به مردم در ساندویچی‌ها بیان کرد که شرایط و محل نگهداری مواد غذایی ارتباط مستقیمی در سلامت ماده غذایی دارد که متأسفانه بعضی از این مراکز با رعایت نکردن این اصول و نگهداری مواد غذایی در دمای نامناسب، احتمال فسادپذیری مواد غذایی را بالا و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

رفیعی سلامت مردم را خط قرمز شبکه بهداشت و درمان تنگستان خواند و گفت: به‌هیچ‌عنوان منافع شخصی افراد را به منافع عمومی ترجیح نخواهیم داد و عکس‌العمل بهداشت و درمان در مواجهه با این موارد قاطع و مبتنی بر قانون خواهد بود.

او درخواست از مردم جهت تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، تصریح کرد: عدم رعایت بهداشت محیط و بهداشت فردی، عدم دریافت کارت تندرستی که با سلامت شخص ارتباط مستقیم دارد و عدم نگهداری مواد غذائی در شرایط مناسب، از جمله تخلفات این واحد صنفی بوده است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/34923