نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 آبان 1401 - 21:02
ظهر امروز:

نوای جنوب: استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های این استان در اقتصاد دریا محور گفت: مشارکت بخش خصوصی در اجرا طرح‌ها از جمله مجتمع‌های گردشگری دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان یک ضرورت است.

نوای جنوب:احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های اقتصاد دریا محور اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن بیشترین ساحل و طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌ فارس از ظرفیت‌های مهم برای اجرا طرح‌های اقتصاد دریا پایه دارد.

وی یکی از فرصت‌های مهم اقتصاد دریا محور را طرح‌های گردشگری دانست و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه گردشگری در ابعاد گوناگون از ظرفیت‌های مهمی در شهرستان‌های 10گانه دارد که توجه به این ظرفیت‌ها یکی از اولویت‌های است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سال گذشته 8.5 میلیون نفر گردشگری در مدت 3.5 ماه وارد استان شد خاطرنشان کرد: حضور گردشگر در هر منطقه نقش مهمی در رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد که تقویت زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک ضرورت است.

محمدی‌زاده باتأکید با تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه ورزش و گردشگری دریایی و ساحلی گفت: در حوزه ورزش ضمن وجود شناگاه و سواحل زیبا برای رشته‌های مختلف ورزشی، قایقرانی و غواصی یکی از دیگر ظرفیت‌ها محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر فراهم شدن آموزش غواصی برای علاقمندان به این رشته به حوزه گردشگری دریایی پرداخت و تصریح کرد: مشارکت بخش خصوصی در اجرا طرح‌ها از جمله مجتمع‌های گردشگری دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان یک ضرورت است.

استاندار بوشهر تدوین طرح‌های گردشگری دریایی و ساحلی برای مشارکت بخش خصوصی را مورد تأکید قرار داد و افزود: احداث مارینا پارک شناور تفریحی گردشگری در بوشهر مورد توجه قرار گرفته شود و در این زمینه پیست قایقرانی در خور لشکری بوشهر در راستای سیاست‌های اقتصاد دریا محور مهم است.










































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار