نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 آبان 1401 - 20:41

نوای جنوب: اکبر پورات صبح پنجشنبه در نشست کمیسیون کارگری استان بوشهر اظهار داشت: همه در برابر صیانت از حق و حقوق کارگران مسئولیت و وظیفه داریم.

نوای جنوب:

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بر لزوم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران در پارس جنوبی تاکید کرد.

 ، اکبر پورات صبح پنجشنبه در نشست کمیسیون کارگری استان بوشهر اظهار داشت: همه در برابر صیانت از حق و حقوق کارگران مسئولیت و وظیفه داریم.

وی اضافه کرد: باید با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تولید و کمک به رفع موانع، مسیر را برای تولید بیشتر و بهتر هموار کنیم و هرچه بتوانیم از بخش تولید کشور بیشتر حمایت کنیم، خدمت بیشتری به جریان کارگری و جامعه کار کرده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: پرداخت مطالبات کارگران نیازمند همراهی و استمرار پیگیری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به عنوان متولی اصلی جامعه کار و کارگری در استان و شهرستان پیگیری‌های لازم را در راستای وصول مطالبات کارگران را بطور جدی و مستمر در دستور کار خود قرار دهد.

پورات تاکید کرد: ارتقای ایمنی کارگاه‌ها و کارخانجات و همچنین سلامت کارگران به عنوان سرمایه‌های واحدهای صنعتی و نقش آنان در تولید اقتصاد کشور و استان ضروری است.

آرامش خانواده کارگران اولویت کمیسیون کارگری است

وی افزود: کارگران سرمایه اصلی این مملکت هستند و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود و با رصد کامل و رسیدگی به مسائل و مشکلات کارگران زحمتکش، همه ما در برابر صیانت از جامعه کارگری مسئولیت داریم و به هر طریق ممکن، پیمانکاران موظف به پرداخت مطالبات کارگران هستند.

پورات بیان کرد: تمامی دستگاه‌های مربوطه، اشرافیت بیشتری روی پیمانکاران داشته باشند و ضمن بررسی امور، پیگیری و اقدام لازم برای رفع موانع و پرداخت به هنگام حقوق و دستمزد کارگران در سطح استان و شهرستان عسلویه کنند و در جلسه آتی گزارشی از پیگیری و اقدامات انجام شده را ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه آرامش خانواده کارگران، اولویت کمیسیون کارگری استان بوشهر است، اظهار کرد: توجه ویژه به بنیان و آرامش خانواده گارگران امری ضروری است.

وی بیان کرد: در این راستا درخواست‌های کارگران از طریق نمایندگان کارگری صرفاً باید از طریق کمیسیون‌های قانونی مربوطه پیگیری شود و در این امر کمیسیون کارگری استان بوشهر اهتمام جدی جهت حل مشکلات مطرح شده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید بازرسی‌های ایمنی و محیط کارگری بطور کامل و مستمر انجام شود، گفت: با ایجاد تعامل و تحکیم روابط بین کارگر و کارفرما می‌توان شاهد تداوم رونق تولید در واحدهای تولیدی بود که این موضوع به تثبیت اشتغال کمک می‌کند.

پورات با بیان اینکه مسائل و مشکلات جامعه کارگری استان بوشهر به طور ویژه توسط کمیسیون کارگری پیگیری می‌شود، اذعان کرد: با حمایت از کارگران و رفع مشکلات و چالش‌های آن‌ها می‌توان راه برون رفت از مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای کشور هموار ساخت.

وی اضافه کرد: در بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی سطح استان داشتیم، نیروی ماهر و زبده کم نیستند و ما باید از توان و ظرفیت کارگران ماهر و متخصص در راستای توسعه استان استفاده کنیم.

ایجاد امنیت شغلی کارگران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در راستای الزام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی جهت ارائه آموزش‌های مذکور به نیروهای با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر همکاری لازم داشته باشند.

وی افزود: در راستای ایجاد امنیت شغلی کارگران، مدیران عامل شرکت‌های مستقر در استان و شهرستان عسلویه نسبت به اجرای دقیق قانون جامع ایثارگران و تبدیل وضعیت نیروهای کارگری اقدام کنند و همچنین مدیران عامل شرکت‌ها نسبت به نظارت و اصلاح وضعیت کمپ‌های کارگری و پیمانکاری خود اقدامات لازم را انجام دهند.

پورات، پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران را مورد تاکید قرار داد و از مدیران عامل شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی خواست که به طور جدی به این موضوع اهتمام داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در همین راستا شرکت‌هایی که دارای وضعیت مطلوب در موضوعات مختلف کارگری باشند با همکاری حراست ارشد پارس جنوبی مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

نشست کمیسیون کارگری استان بوشهر و عسلویه با حضور نمایندگان شورای تامین، مدیریت کار و خدمات اشتغال، حراست ارشد و اچ اس ای سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تشکیل شد.

در حاشیه این نشست بازدید میدانی و نظارت‌های لازم بر مسائل مختلف کارگری شهرستان عسلویه، مطالبات و پرداخت حقوق کارگری و وضعیت کمپ‌های کارگری انجام گرفت و مسایل کارگری واحدهای تولیدی و صنعتی استان مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازمه اتخاذ شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پورات

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار