نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 مهر 1401 - 22:54
منابع ثروت در استان:

نوای جنوب: فرشاد نجفی پور/در فهرست موفق ترین مدیر عامل های دنیا ، دویست نفر اول را جدا کرده و با ۶۷ نفر از آنها مصاحبه های عمیق انجام دادند . دیدند که هیچ دستور العمل ساده ای برای موفقیت وجود ندارد ، اما ساده سازی به تنهایی یک عامل موفقیت است . 





نوای جنوب: فرشاد نجفی پور

 

✅ در فهرست موفق ترین مدیر عامل های دنیا ، دویست نفر اول را جدا کرده و با ۶۷ نفر از آنها مصاحبه های عمیق انجام دادند . دیدند که هیچ دستور العمل ساده ای برای موفقیت وجود ندارد ، اما ساده سازی به تنهایی یک عامل موفقیت است . 

⏮️ همه مدیران عامل دارای مسئولیت‌های یکسانی مانند کار با هیئت مدیره ، تعامل با سهامداران ، تعیین جهت و ایجاد جو مثبت هستند . آنچه بهترین ها را از بقیه جدا می کند نحوه برخورد آنها با این وظایف است . نحوه ی برخورد بعضی از آنها عالی و بقیه خوب هستند ولی تفاوت را هم خوب می دانند . هر حدام مجموعه ای متمایز از ذهنیت ها را در مورد مسئولیت ها دارند . 

*️⃣ در تلاش برای ساده سازی ، شش صفت را که مشخصه مدیران عامل بزرگ هستند ، فهرست کردند .

1️⃣ شجاعت . 

در مواقع عدم اطمینان ، به حداقل رساندن جنبه منفی وسوسه انگیز است . اما این ، کار مدیران عامل سطح پایین و حداکثر متوسط ​​است . البته مدیران عامل موفق هم می‌خواهند از اشتباه اجتناب کنند ، اما شجاعانه عمل می‌کنند و فعالانه به دنبال فرصت‌ هستند . سقف آرزوهای شرکت را بالا می برند و آن بالا دنبال تقاطع هایی می گردند که به بازار می رسد . در واقع ، آینده پژوهی و بنابراین چشم انداز درست تعریف می کنند . ضرر را کاهش می دهند و به استراتژی پایبند هستند . 

2️⃣ بین مسائل نرم و سخت فرق نمی گذارند . 

از هر سه استراتژی تنها یک مورد با موفقیت اجرا می شود ، چون تغییر با مقاومت مواجه می شود . به همین دلیل است که « مسائل نرم » ( کارکنان و فرهنگ ) سخت ترین چیزها برای اصلاح هستند . شرکت هایی که مسائل نرم را حل می کنند بیش از دو برابر استراتژی را با موفقیت اجرا می کنند . مدیران عامل باید شرکت را با خود همراه کنند .

3️⃣ روانشناسی تیم را بلد هستند . 

برای ایجاد تیم‌های کارآمد ، بهترین مدیران عامل با نقش‌ها شروع می‌کنند ( نه افراد ) و مهم‌ترین شغل‌ها و سپس افراد مناسب را پیدا می‌کنند . طراحی می کنند و طیف وسیعی از تخصص ها را به کار می گیرند . مدیران عامل باید با همه ضمن تعامل ، فاصله را رعایت کنند . 

4️⃣ مشاور هیئت مدیره شرکت هستند . 

هیئت مدیره رده ی بالای مدیر عامل است ، اما گاها اعضای هیئت مدیره شایسته ی جایگاه خود نیستند . اینجا هم مانند هر رابطه ای ، پایه و اساس اعتماد است . مدیرعامل باید با اعضای هیئت مدیره در مورد برنامه ها و مشکلات باز ، صادق و چابک رفتار کند . ارائه ی هر خبر چه خوب و چه بد ، فرصتی برای کمک به هیئت مدیره است . مدیر عامل باید با رئیس هیئت مدیره ارتباط قوی برقرار کند و سالی چند بار با بقیه ی اعضا هم خصوصی صحبت کند . در نهایت باید هیئت مدیره را به مدیران پایین دست شرکت معرفی کند . هیئت مدیره به نوعی شریک مدیرعامل است و باید بتوانند با هرکسی در تیم مدیریت شرکت صحبت کنند . جریان آزاد اطلاعات برای همسویی کامل مفید است .

5️⃣ با « چرا ؟ » شروع می کنند . 

گاهی تعریف هدف دشوار است . هدف باید حداقل آنقدر قدرتمند بوده که الهام بخش زیر مجموعه ، به اندازه کافی ساده و قابل درک باشد و در کسب و کار معنا پیدا کند . شرکت‌هایی که هدف اجتماعی مشخصی دارند کارآمد تر هستند . بهترین مدیران عامل از خود می پرسند چرا شرکتشان وجود دارد و هدف را بخش ذاتی مدل کسب و کار می دانند ، چون می دانند تقابل استراتژی و هدف زمینه های جدید رشد را باز می کند . مدیر عامل باید به رفاه کارکنان حساس بوده و سطح وفاداری را بالا ببرد .

6️⃣ کاری را انجام می دهند که فقط خودشان می توانند انجام دهند . 

مدیر عامل بودن یک شغل ۲۴ ساعته است ، اما هیچ کس نمی تواند به این شکل کار کند . مدیران عامل بزرگ ، کار را در اولویت قرار می دهند . مهمترین شاخص این ها نظم و انضباط شخصی خصوصا وقت شناسی و مدیریت زمان است . انعطاف‌پذیری شاخص دیگریست . کار پرفشار را با دوره های استراحت ترکیب می کنند . آینده نگری شاخص بعدی است .

🔚 هیچ نوشته ای ، نمی تواند یک مدیر عامل موفق خلق کند . اما در کسب و کار ، چیزی به نام تکنیک خوب واقعیت دارد . مدیران عامل خیلی مهم هستند چون محاسبه شده که ۲۰۰ مدیر عامل موفق دنیا ، ارزش افزوده اقتصادی حدود پنج تریلیون دلار خلق کرده اند .



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
مدیر عامل

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار