کد خبر: 34136 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 مهر 1401 - 08:38
پیام مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1402-1401

نوای جنوب:پاییز را گرچه با خزان و زردی و سردی می‌شناسند اما در ایران عزیز، تقارن شروع این فصل با گشایش نوی مدارس و جوشش تازه و پر از شوق و ذوق دانش‌آموزان، پاییز را به بهاری‌ترین فصل سال بدل کرده است. بهار تعلیم و تربیت، احیاگر و تجدیدکننده مهر و مهربانی معلمانی است که راه و رسم زیستن را مشق می‌کنند.

 





نوای جنوب:به نام خداوند لوح و قلم

پیام مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1402-1401

 

پاییز را گرچه با خزان و زردی و سردی می‌شناسند اما در ایران عزیز، تقارن شروع این فصل با گشایش نوی مدارس و جوشش تازه و پر از شوق و ذوق دانش‌آموزان، پاییز را به بهاری‌ترین فصل سال بدل کرده است. بهار تعلیم و تربیت، احیاگر و تجدیدکننده مهر و مهربانی معلمانی است که راه و رسم زیستن را مشق می‌کنند.

 

 سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در حالی از راه می‌رسد که پس از  ۲سال سخت و طاقت فرسای کرونایی که فضای مقدس مدارس از صدا و نوای دانش‌آموز تهی بود و از بد حادثه به آموزش‌های غیرحضوری پناه آورده بودیم اما با همت جهادی دولت انقلابی آیت الله رییسی در واکسیناسیون عمومی، نیک بختانه شرایط برپایی جشن باشکوه بهار مدارس فراهم شده است. به استناد و استدلال از کارنامه سراسر ایثار جامعه بزرگ فرهنگیان به خصوص در دوران اپیدمی کرونا، ایمان واثق دارم که معلمان در فرصت تازه مهر و آموختن، با توانی مضاعف، نه تنها کاستی‌های ناگزیر آموزشی در ۲ سال گذشته را مرتفع خواهند کرد بلکه با بهره گیری از تجریه آموزش‌های مجازی و تلفیق و ادغام با تدریس در کلاس، طرحی نو در می‌اندازند تا نسلی پویا و خلاق، تربیت شوند تا آینده‌ای رخشان و درخشان‌تر برای استان عزیزمان رقم خورد.

 

افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از افزایش استفاده از فضای مجازی در دوران کرونا، از چالش‌ها و دغدغه‌های جدی پیش روی نظام تعلیم و تربیت است که همگان را برای بهبود شرایط به مشارکت فعالانه فرا می‌خوانم. در سال تحصیلی جدید، گسترش و تعمیق باورمند و خردورزانه "فرهنگ نماز" به عنوان یگانه راهکار اصولی، اساسی و بنیادین تقابل با آسیب‌های اجتماعی و زداینده فحشا و منکرات، سرلیست و صدر برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس در استان خواهد بود. تربیت نسلی نماز باور و نماز دوست، زمینه ساخت جامعه‌ای مشحون از معنویت و اخلاق را در گام دوم انقلاب فراهم می‌کند تا پرچم این ودیعه و میراث گرانبهای امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) و شهدای قهرمان و جاوید توسط ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای( حفظه الله) به صاحب اصلی زمین و زمان، قائم آل محمد(ص) تحویل داده شود.

 

در ماه‌های گذشته تمامی سعی و کوشش خادمان شما در آموزش‌وپرورش بر آن بوده است که فضای مدارس را آماده و مهیای حضور نشاط‌آور و جوشنده دانش‌آموزان به عنوان غنچه‌های نوشکفته گلستان تعلیم و تربیت کنیم که بهره‌برداری از ۲۷ مدرسه جدید در هفته دولت امسال و  اعزام ۱۸ کاروان تجهیزات آموزشی به سراسر استان در واپسین روزهای تابستان، رهاوردی اندک از این تلاش بوده است.

 

اینجانب فرارسیدن سال تحصیلی جدید را که به شعار" آموزش و پرورش برای همه و همه برای آموزش‌وپرورش " مزین شده است را به همه فرهنگیان گرامی و دانش‌آموزان عزیز و اولیاء همیشه همراه تبریک می‌گویم و جامعه و دستگاههای اجرایی  را به ادای دین بی منت به آموزش و پرورش دعوت می‌کنم.

 

علی موحدی

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/34136