کد خبر: 34104 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 شهريور 1401 - 14:15
جابجایی مسافر در مسیر گناوه - خارگ از سرگرفته شد

نوای جنوب:جابه جایی مسافر بین بندر گناوه - جزیره خارگ که به علت نقص فنی تنها شناور این مسیر در هفته جاری متوقف شده بود، روز چهارشنبه با جایگزنی یک کشتی جدید از سر گرفته شد.

نوای جنوب: 

جابه جایی مسافر در مسیر گناوه - خارگ و بالعکس از سرگرفته شد

  رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با توجه به نقص فنی شناور قبلی فعال در این مسیر، پیگیری لازم برای جایگزینی یک شناور دیگر در دستور کار قرار گرفت.

کیامرث جوکار افزود: از سرگیری تردد دریایی بین گناوه و خارگ از روز جاری با بکارگیری کشتی "گلوبال تایگر"  تحت اجاره فلات قاره  آغاز شده است.

وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته این شناور در یک روز ۲ نوبت و از ساعت  هشت از مبدا خارگ به گناوه و ساعت ۱۱ از گناوه به خارگ، مسافران را در این مسیر جابه جا می کند.

رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه بیان کرد: تنها شناوری که با ظرفیت ۸۸ نفر در این بندر در زمینه جابه جایی مسافران به جزیره خارگ فعالیت داشت در هفته جاری دچار نقص فنی از ناحیه یکی از ۲ موتور شد و از کار افتاد.

وی افزود:  موتور این شناور نیاز به تعمیر و رفع نقص دارد که در دست اقدام است.

بندرگناوه در شمال استان بوشهر به عنوان پسکرانه  خارگ نقشی مهم در جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و مایحتاج موردنیاز به این جزیره دارد.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران  در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر واقع است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/34104