کد خبر: 34103 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 شهريور 1401 - 14:14
هشدار زرد هواشناسی بوشهر برای دریانوردان

نوای جنوب:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی از بعد از ظهر جمعه و متلاطم شدن خلیج فارس، برای دریانوردان در سه روز اول هفته آینده هشدار سطح زرد صادر شده است.

نوای جنوب:پیام مساعدی در گفت و گو با ایرنا، اعلام کرد: از ساعت‌های پایانی روز جمعه تا اواسط هفته آینده با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود و احتمال ورود غبار فرا منطقه‌ای نیز وجود دارد.

وی افزود: وزش باد شدید شمال غربی که در برخی از ساعت‌ها به بیش از ۵۰ کیلومتر می‌رسد، ارتقاع موج دریا را به ۹۰ تا ۱۸۰ و گاهی ۲۱۰ سانتیمتر افزایش می‌دهد.

مساعدی عنوان کرد: بر این اساس هشدار دریایی سطح زرد به منظور آگاهی و اقدام، برای سواحل و فراساحل استان بوشهر با تمرکز بر شمال و مرکز این استان از ظهر روز شنبه آغاز می‌شود، با شدت بیشتری در روز یکشنبه ادامه دارد و  اواخر وقت دوشنبه پایان می‌یابد.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، احتمال اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه برای شناورهای سبک صیادی و تفریحی وجود دارد.

وی افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی از تردد در سواحل استان بوشهر خودداری کنند.

مساعدی ادامه داد: پیش بینی‌های هواشناسب نشان می‌دهد که وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در بیشتر ساعت‌ها تا پایان هفته آرام است و  در این مدت غبار محلی، وزش ملایم باد و در صبحگاه نیز در برخی نقاط مه رقیق از پدیدهای غالب در سطح استان بوشهر خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز بعد از ظهر تا اوایل شب در نواحی شرقی و ارتفاعات استان بوشهر افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی دور از انتظار نیست.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت پیش رو آسمان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعت‌هایی از بعد از ظهر امروز در ارتفاعات این استان افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۲۶ بامداد، جزر اول ۱۴:۴۴، مد دوم ۱۹:۰۵، و جزر دوم دریا ساعت ۲۲:۲۴ است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/34103