کد خبر: 34087 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 شهريور 1401 - 15:50
وعده فرماندار دشتستان درباره تحصیل رایگان کودکان کار

نوای جنوب:فرماندار شهرستان دشتستان گفت: باید با پیگیری و برنامه‌ریزی مناسب، زمینه تحصیل رایگان کودکان کار در دشتستان فراهم شود.

نوای جنوب:زمینه تحصیل رایگان کودکان کار در دشتستان فراهم شود

 

  احمد بنافی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با اشاره به فعالیت چشمگیر آموزش و پرورش در شهریورماه اظهار داشت: با آغاز شهریورماه تلاش و تکاپوی مجموعه آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس و سازماندهی نیروها چند برابر می‌شود.

وی با اشاره به دستورات و مصوبات این این جلسه بیان کرد: آموزش و پرورش باید برنامه‌های اجرایی خود در هفته دفاع مقدس را با هماهنگی دبیر این ستاد در شهرستان برای اجرا در مدارس، به مدیران ابلاغ کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اضافه کرد: خانواده‌هایی که تمکن مالی برای ادامه فرزندان خود ندارند باید با حمایت خیرین و مساعدت‌های آموزش و پرورش زمینه ادامه تحصیل فرزندان آنها فراهم شود.

بنافی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، شهرداری با هماهنگی و همکاری پلیس راهور نسبت به ایمن سازی پیاده روها و خط کشی معابر اهتمام ویژه داشته باشند و در جلسه شورای ترافیک شهرستان هم نماینده‌ای از طرف آموزش و پرورش حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اغلب دانش آموزان و خانواده‌ها برای عبور و مرور فرزندان خود از سرویس استفاده می‌کنند، اظهار داشت: باید سرویس‌های مدارس مجوز لازم را داشته و با برچسب قابل شناسایی باشند و از فعالیت خودروهای شخصی و متفرقه جلوگیری به عمل آید.

فرماندار شهرستان دشتستان استفاده از ظرفیت خیرین را یکی از راه‌های کاهش مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان باید فعالیت خود را آغاز کند و همایشی نیز در این خصوص برگزار و مشکلات و مسائل آموزش و پرورش مطرح و برای رفع آنها چاره اندیشی صورت گیرد.

بنافی با اشاره به معضل کمبود نیروهای خدماتی خصوصاً در بخش‌های ارم و بوشکان و رفع این موضوع، ادامه داد: بخشداران بخش‌های ارم و بوشکان باید همکاری لازم در زمینه اختصاص زمین برای احداث اردوگاه دانش آموزی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در ادامه به مشکل کودکان کار در شهرستان اشاره کرد و گفت: بهزیستی شهرستان با شناسایی این کودکان با همکاری آموزش و پرورش، زمینه تحصیل رایگان آنان را فراهم کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش در خصوص نرخ خدمات آموزشی مدارس هیئت امنایی بیان داشت: با افزایش ۲۵ درصدی شهریه این مدارس نسبت به سال گذشته موافقت می‌شود ولی دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی نباید تحت فشار قرار گیرند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/34087