کد خبر: 34044 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 شهريور 1401 - 15:12
مسیرهای پیاده‌روی اربعین در استان بوشهر

نوای جنوب:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین در مسیر ۲۰ بقعه متبرکه این استان همراه با عزاداری برای سالار شهیدان برگزار می‌شود.

نوای جنوب:به نقل از ایرنا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل ‌پور بیان کرد: مردم این استان امسال هم همانند سالهای گذشته از روستاها وشهرهای محتلف تا امامزادگان شهر خود مراسم پیاده روی را در روز اربعین همراه با عزاداری و قرائت زیارت اربعین برگزار می‌کنند .

وی عنوان کرد: این آیین درشهر بوشهر از مبدا امامزاده قاسم(ع) کوی شغاب و امامزاده عبدالمهیمن(ع) تا آستان مقدس امامزاده محمدبن باقر(ع) برگزار می‌شود و با اقامه نماز ظهر وعصر از سوی آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، پایان می‌یابد.

اسماعیل پور افزود:  این مراسم در پنج نقطه شهرستان دشتستان برگزار می‌شود و بر این اساس، عزاداران حسینی در شهر برازجان تا امامزاده ابراهیم (ع) روستای نینیزک، از همه نقاط منطقه بوشکان تا امامزاده محمدفیروز (ع) شاه پسرمرد، در آبپخش و روستای درودگاه و روستای جتوط تا آستان شاه قطب الدین حیدر (ع)، از سعدآباد و روستای هلپه‌ای تا امامزاده میرهداف (ع)، از روستای بنداروز تا امامزاده شاه نورالله و از روستای قلعه سوخته تا امامزاده جعفر(ع)  پیاده روی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در شهرستان دیر پیاده روی اربعین ازبقعه سید مرتضی تا امامزاده شاهزاده ابوالقاسم (ع) برگزار می‌شود و در دیگر نقاط این شهرستان پیاده‌روی در روستای لمبدان تا بقعه بی بی دختران این روستا و در آبدان از خیابان بهزیستی تا بقعه متبرکه میر بهزاد انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: پیاده روی اربعین در شهرستان جم فردا از مسجد جامع امیرالمومنین(ع) روستای آبگرمک تا امامزاده جعفر(ع) و از بهارستان تا امامزاده محمد(ع) برگزار می‌شود.

اسماعیل پور افزود: عزاداران حسینی در شهرستان تنگستان از روستای عالی حسینی تا امامزاده میراحمد(ع) و در شهر اهرَم مرکز این شهرستان تا امامزاده زین الشهداء  پیاده روی می‌کنند.

وی گفت: در مسیر پیاده‌روی‌های اربعین حسینی، موکب‌های خدمت رسانی وپذیرایی از زائران پیش بینی شده است.

اسماعیل ‌پور با اشاره به فعالیت موکب اوقاف استان بوشهر در پیاده‌روی بزرگ اربعین، یادآورشد: موکب  شهدای مدافع حرم این اداره کل در مرز شلمچه برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی از ۱۲ شهریورماه مستقر شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل های اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و استان کهگیلویه و بویراحمد مجموعه موکب شهدای مدافع حرم را به صورت مشترک اداره می ‌کنند گفت: خادمان افتخاری مساجد و بقاع متبرکه بوشهر در این موکب، روزانه از ۱۲ هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/34044