کد خبر: 34035 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 شهريور 1401 - 08:06
بازدید استاندار بوشهر از پژوهشکده میگوی کشور

نوای جنوب:احمد محمدی زاده، استاندار بوشهر به همراه شماری از مدیران ضمن بازدید از پژوهشکده میگوی کشور از روند اجرای پروژه گذر ۳۵ متری مجاور پژوهشکده میگو هم بازدید کرد.

نوای جنوب: 

 استاندار بوشهر در بررسی میدانی از محل گذر ۳۵ متری مجاور پژوهشکده میگو که عملیات توسعه آن آغاز شده است، تاکید کرد که این عملیات باید همراه با تثبیت موقعیت و ارزش افزوده برای این مرکز تحقیقاتی باشد.

او گفت: با توجه به سیاست‌های کلان استان در حوزه شیلات و آبزی پروری، و سوابق ارزشمند پژوهشکده، نیاز‌های آموزشی و ترویجی می‌بایست از مسیر حفظ و توسعه پژوهشکده میگوی کشور و مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی استان بوشهر ادامه یابد.

محمدی زاده با بیان اینکه این گذر جدید، همراه با اهداف توسعه‌ای بخش خصوصی در کنار ساحل است، گفت: در کنار گشایش مسیر از این جاده، همچنان پژوهشکده میگوی کشور و مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی، جایگاه محوری خود را در منطقه داشته و در اصلاح و حفظ و توسعه این محدوده مشارکت کنند. استاندار بوشهر با اشاره به سهم ۵۰ درصدی استان در تولید میگوی کشور و گسترش پرورش ماهی در قفس، اظهار امیدواری کرد که ارزش افزوده این گذر، موجب رونق بیشتر اقدامات پژوهشی گردد.

در پایان استاندار بوشهر از مسوولین پژوهشکده و مرکز تحقیقات کشاورزی خواست که برنامه‌های فعلی و آتی خود را ارائه دهند و قول مساعدت در برنامه‌های پژوهشی و آموزشی در زمینه شیلات به عنوان یکی از پتانسیل‌های بسیار مهم استان بوشهر را دادند.

دشتیان نسب، رئیس پژوهشکده میگوی کشور هم برخی از برنامه‌های پژوهشی در حال اجرای پژوهشکده میگوی کشور را تشریح کرد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/34035