کد خبر: 34026 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 شهريور 1401 - 09:48
راه‌اندازی پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بندر بوشهر تا ۲۰ روز آینده

نوای جنوب: شکیبی نسب مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی پایانه مسافری بین‌المللی دریایی در بندر بوشهر تا ۲۰ روز آینده خبر داد.

نوای جنوب:محمد شکیبی نسب در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: بنادر استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه صادرات و واردات کالا و همچنین حمل و نقل مسافر دارند و در صورت توسعه اسکله بندر نگین شاهد رشد چشمگیری در این عرصه خواهیم بود.

وی افزود: بندر نگین دارای یک زون نفتی به وسعت ۲۴ هکتار است که بزودی با حضور سرمایه گذاران معتبر داخلی شاهد اجرای این زون خواهیم بود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری قریب الوقوع جام جهانی فوتبال در قطر، مذاکرات ارزشمندی برای تبادل کالاهای مصرفی از بنادر استان بوشهر به بنادر مهن قطر صورت گرفته که به ویژه بندر دیر و بندر بوشهر در این زمینه پیشگام هستند.

شکیبی نسب تصریح کرد: اسکله بزرگ بندر نگین با ظرفیت ۳۵ هزار تن، بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به منظور ترانزیت و ترمینال صادراتی است و تا یک ماه دیگر وارد مدار می‌شود.

وی یادآور شد: راه‌اندازی پایانه مسافری بین‌المللی دریایی نیز از پروژه ‌های مهم این اداره کل است که تا ۲۰ روز دیگر آماده بهره‌برداری است.

شکیبی نسب گفت: چند سرمایه گذار قطری نیز برای حضور در طرح‌های مهم بندری در استان بوشهر اعلام آمادگی کرده اند که بزودی شاهد حضور آنها خواهیم بود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/34026