نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 شهريور 1401 - 06:30
در پایان روز ششم هفته دولت:

نوای جنوب:در ششمین روز از هفته دولت طرح‌های مختلف پارس جنوبی با حضور وزیر نفت و استاندار بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

نوای جنوب:در ششمین روز از هفته دولت طرح‌های مختلف پارس جنوبی با حضور وزیر نفت و استاندار بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

  در سفر وزیر نفت به عسلویه با حضور استاندار بوشهر افتتاح طرح‌های هفته دولت در منطقه پارس جنوبی و عسلویه آغاز شد.افتتاح بلوک اول نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 160 مگاوات نخستین افتتاح طرح‌های منطقه پارس جنوبی است که با حضور وزیر نفت، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و استاندار بوشهر وارد مدار بهره‌برداری شد.

بخش توسعه نیروگاه گازی متمرکز بعثت پارس جنوبی متشکل از 3 بلوک سیکل ترکیبی است که بلوک نخست آن با ظرفیت 160 مگاوات به بهره‌برداری رسید.این نیروگاه به ظرفیت 480 مگاوات در بخش توسعه نیروگاه متمرکز بعثت اجرا می‌شود که واحد نخست آن با ظرفیت 160 مگاوات و سرمایه‌گذاری بیش از 450 میلیون یورو و 234 هزار دلار و مبلغ 365 میلیارد ریال اجرا شده است.

این طرح در زمان اجرا برای حدود یک‌هزار نفر و در زمان بهره‌برداری برای حدود 300 نفر اشتغال ایجاد کرده است.صرفه‌جویی یک میلیارد مترمکعب گاز از ویژگی این طرح است که با تکمیل هر 3 واحد ، در مجموع ظرفیت مجموعه سیکل ترکیبی و بخش گازی به یک‌هزار و 500 مگاوات خواهد رسید و راندمان این نیروگاه‌ها را از 30 درصد به حدود 53 درصد افزایش خواهد داد.

واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پارس جنوبی با حضور وزیر نفت به بهره‌برداری رسید

  به مناسبت هفته دولت صبح امروز واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی پالایشگاه فاز‌های 2 و 3 پارس جنوبی با حضور وزیر نفت، امام جمعه و استاندار بوشهر در عسلویه افتتاح شد.

واحد مرکاپتان‌زدایی با ظرفیت فراورش روزانه 80 هزار بشکه به بهره‌برداری رسید.طرح یاد شده با هدف تکمیل زنجیره ایجاد ارزش افزوده پالایشگاه، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، ارتقا و بهبود کیفیت میعانات گازی و دستیابی به استاندارد‌های بین‌المللی، تولید خوراک مناسب برای صنایع پالایشی و پتروشیمی و سوخت نیروگاه‌ها و سهولت در بازاریابی و صادرات اجرا شده است.

واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی بر پایه دانش فنی و لیسانس پژوهشگاه صنعت نفت طراحی و مراحل خرید کالا، ساخت، نصب و راه‌اندازی آن توسط شرکت پترو صنعت از مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اجرا شده است.

انجام سرمایه‌گذاری 77 میلیون یورو با پیش‌بینی سودآوری 4 دلاری به ازای هر بشکه میعانات گازی و با بازگشت سرمایه‌گذاری یک ساله، سودآوری و درآمدی فراتر از 110 میلیون دلار در سال برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد.

افتتاح 27 پروژه عمرانی با اعتبارات مسئولیت‌های وزارت نفت ‌

این طرح‌ها که با حضور وزیر نفت، امام جمعه و استاندار بوشهر افتتاح شد شامل طرح‌های ورزشی، فضای آموزشی، طرح هادی و فرهنگی است که با سرمایه‌گذاری 51 میلیارد تومان اجرا شده است.

آغاز ساخت سالن چند‌منظوره ورزشی شهرک پردیس جم

عملیات اجرایی ساخت سالن چند‌منظوره ورزشی شهرک پردیس شهرستان جم با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد تومان با دستور وزیر نفت آغاز شد.

این سالن به مساحت 2 هزار و 350 متر مربع و 4 هزار متر مربع محوطه بیرونی سالن به‌منظور انجام ورزش‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، صخره‌نوردی و برخی ورزش‌های گروهی در مدت حدود شش ماه از سوی شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد احداث می‌شود.

سالن چند‌منظوره ورزشی شهرک پردیس با هدف انجام فعالیت‌های ورزشی و ایجاد آرامش و ارتقای سطح رضایتمندی کارکنان صنایع پتروشیمی و خانواده آنها در «شهرک پردیس جم» به‌عنوان بزرگ‌ترین محل اسکان خانواده‌های کارکنان شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس ساخته می‌شود.






















 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار