کد خبر: 33721 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 04 شهريور 1401 - 14:15
زن میانسال دو فرزندش را قربانی عشق ممنوعه کرد

نوای جنوب:در ماه‌های اخیر و به‌ ویژه بیست روز گذشته وقوع همسرکشی در کشور بار دیگر افزایش‌یافته و زنگ خطر را به صدا درآورده است.

نوای جنوب:به نقل از جامعه ۲۴؛این نوع قتل که از حساسیت زیادی هم برخوردار است همیشه مورد توجه رسانه‌ها قرار داشته‌ است، اما درحال‌حاضر با توجه به این‌که قتل‌های خانوادگی و به‌ویژه همسرکشی زیاد شده‌ نیاز است تا از سوی روان‌شناسان و مسئولان این‌ موضوع بررسی شود.

در این گزارش به بررسی چند مورد از آخرین قتل‌های خانوادگی و همسرکشی می‌پردازیم.

آتش زدن جسد همسر در بیابان

به گزارش جامعه ۲۴ ، اواسط تیرماه خانواده زن جوانی با مراجعه به پلیس در فردیس اعلام کردند که دخترشان چند روزی است گم‌شده و همسرش نیز پاسخ درستی به آن‌ها نمی‌دهد.

با احضار همسر زن جوان، او مدعی شد: همسرم را زیر پل فردیس پیاده کردم تا به خانه بیاید و من هم به کارهایم برسم، اما دیگر از او هیچ خبری ندارم.

در ادامه کارآگاهان با حضور در خانه زن جوان تحقیقاتشان را از همسایه‌ها آغاز کردند.

یکی از همسایه‌ها گفت: من چند روز پیش دیدم که دو مرد قوی‌هیکل در حال جابه‌جایی یک کارتن بزرگ از خانه زن جوان بودند و بعد از آن هیچ سروصدایی چند روزی است از خانه آن‌ها نمی‌آید.

در ادامه کارآگاهان با توجه به اظهارات همسایه‌ها، همسر او را به پلیس آگاهی احضار کردند، اما متوجه شدند او با خاموش کردن موبایلش چند روزی است که متواری شده‌ است. با به دست آمدن این سرنخ کارآگاهان که احتمال می‌دادند مرد جوان از سرنوشت همسرش اطلاع داده داشته باشد دستور توقیف خودروی او را دادند.

در بررسی‌های بیشتر سرانجام چند روز قبل خودروی همسر زن گمشده در قزوین توقیف و او دستگیر شد. با انتقال مرد جوان به پلیس آگاهی البرز او به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: به همسرم شک داشتم برای همین روز حادثه وقتی او را زیر پل فردیس پیاده کردم چند دقیقه بعد به خانه رفتم، اما متوجه شدم که شک من اشتباه بود.

 

وی افزود: دقایقی بعد باز هم با همسرم بر سر این‌ موضوع درگیر شدیم و این‌ بار او را به قتل رساندم و جسدش را در یک جعبه بزرگ قرار دادم و با کمک یک کارگر به بیابان‌های اطراف نطنز برده و آتش زدم. بعد هم به خانه برگشتم و برای صحنه‌سازی گاو صندوقم را در درون یک جعبه بزرگ قرار داده و با یک کارگر به بیرون از خانه بردم تا بتوانم صحنه‌سازی کنم، اما این‌گونه نشد. حالا هم چهل روز بعد از ارتکاب قتل، لو رفته و دستگیر شدم.

زن میانسال شوهر و دو فرزندش را قربانی عشق ممنوعه کرد

به گزارش جامعه ۲۴ ، در پرونده‌ای دیگر چندی قبل پلیس آگاهی شیراز در جریان تحقیقات مرگ مرد میان‌سالی متوجه شد او به مرگ طبیعی فوت نکرده و به‌احتمال زیاد به قتل رسیده‌ است.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی پس‌ از معاینه اعلام شد که او به‌علت خوردن سم مسموم شده و جانش را از دست‌ داده است. با به دست آمدن این سرنخ مأموران به‌ تحقیق از همسر او پرداختند.

زن میانسال دو فرزندش را قربانی عشق ممنوعه کردزن میانسال دو فرزندش را قربانی عشق ممنوعه کرد

این زن با رد این‌که هیچ دخالتی در مرگ همسرش نداشته‌ است، گفت: احتمال می‌دهم او خودش حالش بهم خورده و سکته کرده باشد، اما من هیچ اطلاع و نقشی در مرگ او ندارم. با این اظهارات کارآگاهان تحقیقات خود را بیشتر انجام داده و متوجه شدند از سال ۹۷ تاکنون دو فرزند این خانواده نیز به‌صورت مشکوک جان خود را از دست داده‌اند، اما پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل نشده‌ است.

با به دست آمدن این سرنخ تحقیقات بیشتر از مادر خانواده ادامه یافت تا اینکه او اعتراف کرد همسر و دو فرزندش را با همدستی مرد مورد علاقه‌اش کشته‌ است.

او گفت: از چندی قبل با مرد چهل‌ ساله‌ای در کرج آشنا شدم و ارتباطمان از همان زمان شکل گرفت. این ارتباط هر روز بیشتر می‌شد تا اینکه تصمیم گرفتیم با یکدیگر زندگی کنیم، اما همسر و فرزندانم سد راه ما بودند آن‌قدر محمود را دوست داشتم که به تمام حرف‌هایش گوش می‌دادم به‌همین خاطر هر چه می‌گفت انجام می‌دادم. او پیشنهاد داد همسر و دو فرزندم را از سر راه برداریم تا به یکدیگر برسیم، اما من می‌ترسیدم که نقشه‌مان لو رود و دستگیر شویم. او پیشنهاد داد با فواصل زمانی آن‌ها را مسموم می‌کنیم و کسی شک نمی‌کند.

قاتل سنگدل ادامه داد: ابتدا دو فرزندمان را کشتیم و بعد از آن شوهرم را با سم در غذا  به قتل رساندیم، اما لو رفتیم. با این اعترافات تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شیراز به کرج آمده و محمود را شناسایی و دستگیر کردند.

تحقیقات بیشتر در این رابطه ادامه دارد.

همسرکشی با تفنگ در قم 

به گزارش جامعه ۲۴ ، اواسط تیرماه امسال بود که اهالی خیابان آذر با شنیدن صدای چند شلیک سراسیمه به خیابان آمدند. آن‌ها به طرف صدای شلیک دویده و متوجه شدند گلوله‌ها از خانه زوج جوان شلیک شده‌ است. بلافاصله آن‌ها مأموران را در جریان قرار داده و خودشان برای بررسی موضوع وارد خانه شدند.

با حضور اهالی محل آنها آن‌ها با جسد خونین زن جوان و پیکر نیمه‌جان مرد سی ساله روبه‌رو شدند. بلافاصله با حضور نیرو‌های پلیس مشخص شد مرد جوان در پی مشاجره‌های چند روزه با همسرش او را با شلیک سه گلوله به قتل رسانده و بعد هم قصد خودکشی داشته که یک تیر به خودش شلیک کرده‌ است، اما اورژانس خیلی زود او را به بیمارستان رسانده و مرد جوان از مرگ نجات یافت.

در تحقیقات بیشتر مشخص شد مرد همسرکش به دلیل اختلافات خانوادگی و مالی و حساسیت همسرش، او را به قتل رسانده‌ است.

قتل همسر با بالشت و روسری

۲۹ خرداد ماه امسال پلیس آگاهی استان گیلان در جریان قتل زن جوانی در منطقه کسمائی صومعه‌سرا قرار گرفت.

با حضور تیم جنایی در محل مشخص شد زن جوان به وسیله بالشت و روسری خفه شده‌ است. در تحقیقات بیشتر مشخص شد هم‌زمان با مرگ زن جوان همسر او متواری شده‌ است. بررسی‌های بیشتر نشان داد مرد ۴۳ ساله با همسر جوانش اختلاف داشته و به‌احتمال زیاد قتل از سوی او انجام شده‌ است.

با دستگیری مرد همسرکش که در خانه‌ یکی از اقوامش مخفی‌ شده بود، او به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: همسرم همیشه بهانه می‌گرفت و خواسته‌های زیادی داشت این رفتارش من را عصبانی کرده بود به‌همین خاطر آن روز وقتی خواسته‌های زیادش را مطرح کرد با او درگیر شدم و یک لحظه کنترلم را از دست دادم و او را با بالشت و روسری خفه کردم بعد هم فرار کرده و در خانه‌ یکی از اقوام مخفی شدم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/33721