کد خبر: 33570 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 مرداد 1401 - 12:38
تداوم پایداری شبکه برق در استان بوشهر/ ارائه گزارش عملکرد شرکت برق استان بوشهر به حضرت آیت الله صفایی بوشهری

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با وجود افزایش دما و رطوبت هوا و خانگی بودن ۸۰ درصد مشترکان برق در استان بوشهر شبکه برق  با تدابیر لحاظ شده از پایداری مناسب برخوردار  است.





نوای جنوب:تداوم پایداری شبکه برق در استان بوشهر/ ارائه گزارش عملکرد شرکت برق استان بوشهر به حضرت  آیت الله صفایی بوشهری 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با وجود افزایش دما و رطوبت هوا و خانگی بودن ۸۰ درصد مشترکان برق در استان بوشهر شبکه برق  با تدابیر لحاظ شده از پایداری مناسب برخوردار  است.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی در نشست مسئولان این شرکت با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: ائمه جمعه استان بوشهر در موضوع فرهنگ سازی، ترویج و اشاعه مدیریت  مصرف بهینه برق تلاش وافری داشتند که این نقش موثر آنها در تداوم پایداری شبکه برق خانگی قابل تقدیر است.

 

 

وی ادامه داد: شبکه برق در استان بوشهر با وجود پیک تابستان و شدت گرمای بی سابقه در استان با خاموشی مواجه نشده است که این مهم بدون تردید بدون همراهی مشترکان فهیم هم استانی قابلیت تحقق پیدا نمی‌کرد.

حشمتی اضافه کرد: در این راستا از همراهی مسئولان محترم استانی  بویژه استاندار محترم، فرماندارن، امامان جمعه ، اصناف، فعالان صنعتی و کشاورزان کمال قدردانی را داریم.

وی گفت: با مدیریت مصرف  صورت گرفته استان بوشهر روزانه شاهد  کاهش مصرف ۱۲۰ مگاواتی پیک مصرف برق استان  در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری بوده است.

 

حشمتی ادامه داد: مشترکین بخش خانگی نیز همکاری خوبی در حوزه مدیریت مصرف داشتند و بیش از  ۳۰ درصد مشترکان برق خانگی توانستند با کاهش مصرف برق خود مشمول دریافت پاداش و تخفیف در صورتحساب برق خود شوند (این تخفیف  مبلغ ۵۰۰ تومان به ازاء هر یک  کیلووات ساعت کاهش مصرف در مقایسه با سال قبل است)

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از ۶ هزار کنتور  هوشمند جهت مشترکین دیماندی  در بخش صنعت،کشاورزی و اداری  استان بوشهر نصب شده تا در زمان پیک شبکه مدیریت مصرف به نحو مطلوب‌تری اجرایی شود.

حشمتی اظهار کرد: همچنین هشت هزار و ۵۰۰ تفاهمنامه برای مدیریت مصرف برق با بخش‌های مختلف استان بوشهر اعم از حوزه صنعت، کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی و پیگیری لازم برای توسعه انرژی خورشیدی در استان بوشهر انجام شده و ساختگاههای لازم  برای پذیرش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث نیروگاههای بزرگ فراهم شده است‌.

 

حشمتی ادامه داد: در بخش نیروگاههای خورشیدی خانگی نیز اقدامات خوبی با همکاری کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است وتاکنون  ۲ هزار و ۵۰۰  مجوز ۵ کیلوواتی اخذ شده است که بزودی توسط ساتبا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم بوشهر گفت: تلاش مجموعه بر ق این استان در حوزه خانگی بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه رهنمودهای لازم را ارائه نموده و افزودند:  تکریم ارباب رجوع، توسعه حوزه تولید برق ( با هدف توازن بین تولید و مصرف) و مراقبت از شبکه در راستای پایداری برق باید در اولویت‌های ویژه شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر باشد.

وی ادامه داد: گسترش ظرفیت‌های تولید برق خورشیدی و همچنین فرهنگ‌سازی مستمر برای مصرف بهینه برق از جمله ضرورتهای استان است که بایستی در راس برنامه های صنعت برق استان بوشهر باشد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/33570