کد خبر: 33468 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 19 مرداد 1401 - 06:33
روز گذشته:
اختصاصی/در دیدار روسای دانشگاه های استان با دکتر محمدی زاده استاندار بوشهر چه گذشت+تصاویر

نوای جنوب: استاندار بوشهر گفت: تمرکز دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان بوشهر باید بر روی حل مسائل و مشکلات معطوف شود.

نوای جنوب:احمد محمدی‌زاده در نشست با مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان بوشهر نقش این مجموعه در توسعه و پیشرفت جامعه را مهم دانست و اظهار داشت: دانشگاه‌ها، مراکز علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و مؤسسات پژوهشی و تحقیقاتی به‌عنوان عصاره نخبگان جامعه محسوب می‌شوند و جایگاه ارزنده‌ای دارند.


وی با تأکید بر توجه به حل مسائل و مشکلات جامعه گفت: تمرکز دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان بوشهر باید بر روی حل مسائل و مشکلات معطوف شود.

استاندار بوشهر توجه حوزه آموزش به اشتغال‌زایی و کارآفرینی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: حوزه آموزش عالی باید برای رسیدن به اشتغال، کارآفرینی و کسب و کار توجه ویژه‌ای داشته باشد تا فارغ‌التحصیلان پس از پایان تحصیلات زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

محمدی‌زاده نقش حوزه پژوهش را در پاسخگویی به نیازهای اساسی جامعه مهم دانست و تأکید کرد: حوزه پژوهش باید برای حل مسائل اساسی و آلام که مردم با آن مواجه هستند تلاش کند.

وی با اشاره به حذف موازی کاری دانشگاه‌ها در رشته‌ها، مقاطع تحصیلی، سرفصل‌های درسی و دیگر حوزه‌ها افزود: در این راستا ضرورت دارد دانشگاه‌ها هم‌افزایی خود را ارتقا دهند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید یکی از رویکردهای آموزشی و پژوهشی معطوف به ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی استان قرار داشته باشد افزود: باید دانشگاه‌ها هدفمند برنامه‌ریزی کنند که داشتن جامعه هدف و کارفرما معین یک ضرورت است.




















لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/33468