کد خبر: 33447 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 مرداد 1401 - 06:10
گرمای استان به ۵۰ درجه می‌رسد

نوای جنوب:هواشناسی بوشهر اعلام کرد: در روز‌های پایانی هفته، دمای هوا در برخی نقاط، مناطق غیر ساحلی، به آستانه ۵۰ درجه خواهد رسید.

نوای جنوب:

 

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز با وزش باد جنوبی، ضمن افزایش تلاطم دریا، شرجی در استان بالا خواهد بود.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین پیش بینی می‌شود سه شنبه و چهارشنبه در فراساحل شمالی و مرکزی استان با افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی، خلیج فارس مواج باشد.

او ادامه داد: همچنین در این هفته دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت و در روز‌های پایانی هفته دما در برخی نقاط، به‌ویژه مناطق غیر ساحلی، به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

این کارشناس هواشناسی گفت: تا فردا، آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی و در ساعاتی از ظهر تا شب در مناطق شرقی افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

انصاری افزود: جهت وزش باد نیز بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ و در مناطق شمالی و مرکزی گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

به گفته او، ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی در ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۵۵ دقیقه بامداد، جزراول ساعت ۱۲:۰۹، مد دوم ساعت ۱۷:۵۴ و جزر دوم ساعت ۲۰:۴۰ خواهد بود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/33447