کد خبر: 33408 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 مرداد 1401 - 17:06
اجرای فروش هوشمند نان در ۹۰ درصد نانواهای استان

نوای جنوب: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: ۷۷۸ نانوایی در این استان مشمول طرح هوشمندسازی فروش نان هستند که ۹۰ درصد از آنها اجرا شده است.

نوای جنوب:جمال زارعی در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: در زمان حاضر نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در ۶۸۰ نانوایی استان بوشهر نصب شده و در ۲۱ نانوایی در حال نصب است.

وی ادامه داد: ۷۷۸ نانوایی در این استان مشمول طرح هوشمندسازی فروش نان می‌شود که با این آمار ۱۰ درصد تا تجهیز واحدهای نانوایی و اجرای کامل این طرح فاصله داریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر عنوان کرد: این طرح در شهرستان دشتستان ۱۰۰ درصد تکمیل شده است و بیشترین میزان تفاوت تطبیق در اطلاعات شخصی در میان نانوایی‌های شهرستان بوشهر وجود دارد.

زارعی عنوان کرد: تطبیق نداشتن اطلاعات شخصی و پروانه نانوایی‌ها و مشکلات اخذ کد رهگیری از مسائلی است که سبب شده هنوز این طرح در استان بوشهر به طور کامل اجرا نشود.

وی تاکید کرد: در اجرای این طرح هیچگونه سهمیه‌بندی و افزایش قیمت نان اعمال نشده است و افراد می‌توانند به هر میزان نان که نیاز دارند با قیمت مصوب یارانه‌ای خریداری کنند.

طرح فروش هوشمند نان بخشی از طرح "مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن" برای ساماندهی آرد مورد نیاز خبازی‌ها است تا یارانه پرداختی دولت به این حوزه هدفمند شود و بر این اساس در سیستم جدید فروش نان قرار است شهروندان مانند روال سابق و با همان قیمت های قبلی و بدون محدودیت، خرید خود را انجام دهند تنها تفاوتی که مردم با آن مواجه می شوند خرید نان از طریق دستگاه های کارتخوانی است که در نانوایی ها نصب شده است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/33408