کد خبر: 33367 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 13 مرداد 1401 - 16:26
صبح امروز:
نشست ستاد جوانی جمعیت استان با حضور استاندار بوشهر +تصاویر

نوای جنوب:استاندار بوشهر تقویت زیرساخت‌های درمان ناباروری و نازایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تجهیزات و امکانات بخش زنان و زایمان بیمارستان‌های استان بوشهر باید تقویت شود.

نوای جنوب:استاندار بوشهر تقویت زیرساخت‌های درمان ناباروری و نازایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تجهیزات و امکانات بخش زنان و زایمان بیمارستان‌های استان بوشهر باید تقویت شود.احمد محمدی‌زاده در نشست ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین علیه‌السلام و 72 تن از شهدای دشت کربلا اظهار داشت: قیام عاشورا و امام حسین علیه‌السلام چراغ هدایت و کشتی نجات جوامع است و امروز جهان بشریت بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ عاشورا و حرکت امام حسین علیه‌السلام نیاز دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی کمک کرده که نهضت عاشورا در قالب اربعین حسینی تجلی یابد افزود: اربعین حسینی تمام جوامع بشری را تحت تأثیر قرار داده و اربعین حسینی یک حرکت اختصاصی یک کشور و یک سرزمین نیست بلکه متعلق به تمام جهان و تمام جوامع را در برگرفته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در حرکت اربعین حسینی انقلاب اسلامی نقش مهم و اساسی داشته است تصریح کرد: شهدای گرانقدر نقش مهمی در شکل‌گیری این حرکت الهی، اربعین حسینی داشته‌اند.

محمدی‌زاده یکی از مهمترین محورهای مهم رشد جمعیت را توجه به ازدواج جوانان و پیشگیری از طلاق دانست و بیان کرد: توسعه ازدواج و پیشگیری از طلاق محور مهم فرزندآوری است که باید همه دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران برای تحقق این مهم کمک کنند.

وی توجه به آموزش و پژوهش در عرصه فرزندآوری در عرصه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را مورد تأکید  قرار داد و  تصریح کرد: در فرهنگ دینی موضوع ازدواج و فرزندآوری تأکیدات فراوانی شده است که این مهم باید فرهنگ‌سازی شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در فرهنگ سنتی استان بوشهر در گذشته طلاق مورد نکوهش قرار می‌گرفت گفت: باید در ترویج این فرهنگ و فرزندآوری تلاش شود و راهکارهای لازم فرهنگی تدوین و عملیاتی شود.

محمدی‌زاده باتأکید بر توجه به اطلاع‌رسانی صدا و سیما در حمایت از ازدواج و فرزندآوری افزود: این مهم باید از طریق فضای مجازی در اولویت قرار داده شود.

وی تقویت زیرساخت‌های درمان ناباروری و نازایی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: تجهیزات و امکانات بخش زنان و زایمان بیمارستان‌های استان بوشهر باید تقویت شود و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تسریع در تحقق این مهم حمایت‌های لازم در تخصیص اعتبارات انجام دهد.

استاندار بوشهر با اشاره به اطلاع‌رسانی در اقدامات تشویقی دولت در ازدواج جوانان و فرزندآوری خانواده‌ها افزود: باید اقدامات تشویقی در ازدواج زنان مطلقه فراهم شود.

محمدی‌زاده با قدردانی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان و فرزندآوری خانواده‌ها تصریح کرد: در حل مشکلات ناباروری از طب سنتی نیز استفاده شود و این مهم مورد توجه ویژه قرار بگیرد.




















































لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/33367