کد خبر: 33270 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 مرداد 1401 - 23:49
۲ محور ارتباطی استان بوشهر بسته شد

نوای جنوب:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: براثر بارندگی شدید و ریزش کوه محور شهر اَهرَم استان بوشهر به فراشبند استان فارس در کیلومتر ۱۵ این مسیر تا اطلاع بعدی مسدود و آبگرفتگی باعث بسته شدن کمربندی برازجان شده است.

نوای جنوب:عبدالکریم اخترشناس در گفت وگو با ایرنا افزود: محور کمربندی شهر برازجان روبروی میدان میوه و تره بار به علت آبگرفتگی بسته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: محورهای براجان - دالکی محدوده روستای راهدار و کاکی - خورموج نیز که تا پیش از این به علت شدت بارندگی و آبگرفتگی بسته شده بودند با همت نیروهای راهداری باز شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر همه نیروها و امکانات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر پیرو اطلاعیه و هشدار سازمان هواشناسی و مدیریت بحران مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در مناطق جنوبی و شرقی در حالت آماده باش قرار دارند.

اخترشناس گفت: سامانه ارتباطی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های بوشهر آماده پاسخگویی در مورد وضعیت راه‌های این استان است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: هرچند در زمان حاضر بیشتر راه‌های ارتباطی این استان باز است اما شدت بارش‌ها رانندگی را در این شرایط سخت می کند و انتظار می رود رانندگان از تردد جاده ای خودداری کنند.

سرهنگ صادق مزارعی در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون هیچ حادثه جاده ای در محورهای ارتباطی استان بوشهر گزارش نشده است. 

سامانه بارشی موسمی معروف به "مونسون" از اواخر وقت روزسه شنبه چهارم تیرماه وارد این استان و از ساعت پنج بامداد روز گذشته چهارشنبه از نواحی جنوبی آغاز و تاکنون ادامه دارد.

بارش‌های رگباری، نقطه ای و بارش زیاد در زمان اندک که فرصت نفوذ به زمین را از آب می گیرد و منجر به ایجاد رواناب می شود از ویژگی‌های سامانه "مونسون" است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/33270