کد خبر: 33251 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 05 مرداد 1401 - 19:12
در بازدید از سطح شهرستان:
اختصاصی/فرماندار کنگان:سدهای تاخیری این شهرستان گنجایش یک میلیون متر مکعب آب دارد +گزارش تصویری

نوای جنوب:فرماندار کنگان گفت:  وجود ۱۸ سد تاخیری در ضلع شرقی شهرستان کنگان به عنوان سازه‌های آبخیزداری  با مهار روان آب بارش رگباری امروز، مانع از بروز سیلاب و خسارت شد.

نوای جنوب:فرماندار کنگان گفت:  وجود ۱۸ سد تاخیری در ضلع شرقی شهرستان کنگان به عنوان سازه‌های آبخیزداری  با مهار روان آب بارش رگباری امروز، مانع از بروز سیلاب و خسارت شد.

 

 فرماندار کنگان روز چهارشنبه در بازدید از این منطقه، بیان کرد: بارش‌های رگباری امروز از ساعت ۵ صبح در کنگان آغاز شد، در مدت زمان یک ساعت بارش ۴۸ میلی‌ متر در این شهرستان به ثبت رسید.

 

وی افزود: سدهای تاخیری این شهرستان گنجایش یک میلیون متر مکعب آب دارد که با کنترل روان آبها مانع از ورود مستقیم‌ انها به مسیل‌ها و شهر می‌شود.

 

فرماندار کنگان با بیان اینکه این بارش‌ها هیچ خسارت و آسیبی بجای نگذاشت، یادآور شد: به دنبال هشدارهای هواشناسی و بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب دراستان فارس، روز گذشته نشست مدیریت بحران شهرستان کنگان برگزار و تقسیم کار انجام شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان نیز در این بازدید گفت:  ارتفاع  سدهای موجود در این شهرستان بین چهار تا ۱۰ متر و ظرفیت یک میلیون متر مکعب آب است.

 

علیرضا منصوری عنوان کرد: تغذیه  آب‌های زیر زمینی، کنترل سیلاب، رسوب و جلوگیری از آسیب به  پایین دست از کاربردهای این سازه‌های آبی است و در بارش‌های امروز این سدها آبگیری شد .

 

وی افزود: حوزه کنگان و بنک به دلیل فاصله کم ارتفاعات با دریا که در این فاصله کم، ارتفاع از  یکهزار و ۳۰۰ متر به صفر می‌رسد، در بارندگی‌ها این خطر وجود دارد که حجم بالایی رواناب  وارد مسیل شود؛ بنابراین لزوم این سدها در بارش‌های سیلابی مشخص می‌شود.

منصوری یادآور شد: پس از وقوع سیلاب ۹۸ احداث سازه‌های آبخیزداری سرعت بیشتری به خود گرفت.

 

سامانه بارشی موسمی معروف به "مونسون" از اواخر وقت روزسه شنبه پنجم تیرماه وارد استان بوشهر شده و از ساعت پنج بامداد امروز بارش ها از نواحی جنوبی آغاز شده است.
























 

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/33251