کد خبر: 33237 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 مرداد 1401 - 13:00
بوشهری‌ها مراقب پیامک‌های تبلیغاتی باشند

نوای جنوب:پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان بوشهر در خصوص کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی یا پیامکی به شهروندان هشدار داد.

نوای جنوب:بوشهری‌ها مراقب پیامک‌های تبلیغاتی باشند

 

  افراد کلاهبردار با تماس یا پیامک به شهروندان بیان می‌دارند که به علت خوش حسابی در پرداخت صورتحساب تلفن همراه در قرعه کشی همراه اول، رادیو جوان، رادیو معارف و ... برنده مبلغی پول نقد حواله کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده اید و باید برای دریافت نقدی جایزه به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید.

در ادامه پس از مراجعه شما به دستگاه خودپرداز، فرد تماس گیرنده با فریب، نیرنگ و اغفال شما اقدام به انتقال وجه حسابتان می‌کند. 

لازم است بدانید حین انجام عملیات بانکی فوق، فرد کلاهبردار با سرعت عمل بالا و با بکار بردن ادبیات خاص ذهن شما را مشغول و از شما می خواهد تلفن خود را روشن نگاه دارید در نهایت به هدف خود که همان انتقال وجوه حساب شما است می رسد.

در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری توجه به نکات ذیل الزامی است:

۱- به تماس های افراد ناشناس و مشکوک که اعلام می دارند از صدا و سیما، شرکت همراه اول و ... تماس و شما برنده جایزه نقدی شده اید و شما را به مصاحبه با وزیر ارتباطات و یا اینکه به هر دلیلی قصد دارند شما را جلو دستگاه خودپرداز بکشانند اعتماد نکنید. قطعاً فرد تماس گیرنده کلاهبردار است.

۲- اگر قرار است هرگونه وجهی به حساب بانکی شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست شما به دستگاه خودپرداز مراجعه نمایید. با ارائه شماره کارت و بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت.

۳- اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی (cvv۲)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

۴- برابر اعلام کارشناسان اپراتور شرکت همراه اول و ایرانسل قرعه کشی برای مشتریان خوش حساب مدتی است که انجام نمی‌گیرد درصورتی‌که انجام شود به هیچ وجه با پیامک و تماس تلفنی به مشتریان اطلاع رسانی نمی شود بلکه اسامی آنها درسایت ها ی معتبر درج می گردد مطمئن باشید افرادی که با تماس تلفنی یا ارسال پیامک مدعی برنده شدن شما در قرعه کشی خوشحسابی از طریق رادیو جوان یا هر شرکت و سازمانی هستند افراد سود جو و کلاهبردار است.

منبع: ایسنا

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/33237