نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 مرداد 1401 - 23:19

نوای جنوب:نماز جمعه محور وحدت امت اسلام و چراغی روشنگر فراروی جامعه است. فریضه‌ای الهی که مورد تاکید پیامبر عظیم‌الشان اسلام و ائمه‌ی معصومین بوده و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به دفعات در کلام و عمل بنیانگذار فقید انقلاب و مقام معظم رهبری، ضرورت پاسداشت این فریضه‌ی الهی مورد توجه قرار گرفته است.





نوای جنوب:پیام شهردار برازجان به مناسبت گرامیداشت سالروز اقامه ی اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران*

 

*بسم‌الله الرحمن الرحیم*

 

*مردم و نسل های آینده به این مساله اهمیت بدهند که نماز جمعه در راس همه امور است.*

*"حضرت امام خمینی (ره)"*

 

نماز جمعه محور وحدت امت اسلام و چراغی روشنگر فراروی جامعه است. فریضه‌ای الهی که مورد تاکید پیامبر عظیم‌الشان اسلام و ائمه‌ی معصومین بوده و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به دفعات در کلام و عمل بنیانگذار فقید انقلاب و مقام معظم رهبری، ضرورت پاسداشت این فریضه‌ی الهی مورد توجه قرار گرفته است.

در اهمیت این امر مقدس همین یک حدیث مبارک از امام محمدباقر(ع)  که می‌فرمایند "نماز جمعه سنتی است از پیامبر اسلام، بشارتی است برای مؤمنان و توبیخی است برای منافقان" کافی است تا اهل ایمان و اهل تدبر به عمق ضرورت و اثرگذاری چنین فریضه‌ی مقدسی آگاه شوند.

نماز جمعه را بدون تردید باید یکی از موهبت‌های بی‌بدیل الهی و از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی در کشورمان دانست که جلوه‌هایی از خیر بی‌مانندش را امروز در عزت‌مندی و اقتدار ملت ایران در سطح منطقه و جهان به روشنی می‌توان دید.

پنجم مردادماه سالروز اقامه‌ی اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی است.

اینجانب  ضمن پاسداشت نام و یاد حضرت آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه‌ی تهران، مرحوم حجت الاسلام شیخ غلام حسین رحیمی نخستین امام جمعه‌‌ی برازجان و آرزوی توفیقات روزافزون برای حضرت حجت الاسلام مصلح امام جمعه‌ی متعهد و انقلابی شهرستان دشتستان، توفیق و تندرستی همه‌ی مسولین و خدمتگزاران به نظام و کشور را از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.

 

*مرتضی قدوسی*

*شهردار برازجان*



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار