نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 تير 1401 - 07:49

نوای جنوب:طرح تجمیع درب‌های گمرکی منطقه ویژه پارس ۲ در محدوده شهرستان کنگان افتتاح شد.

نوای جنوب:مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حاشیه مراسم افتتاح این طرح گفت: با اجرای این طرح که با پیگیری‌های مستمر مسئولان گمرک و دیگر سازمان‌های مرتبط محقق شده است، بیش از ۱۵ درب گمرکی به صورت جزیره‌ای وجود داشت که با افتتاح این طرح کنترل گمرکی به یک درب اصلی و سه درب کنترلی فرعی کاهش می‌یابد و این امر نقش مهمی در تسهیل فعالیت گمرکی در منطقه خواهد داشت.

ds 1

رسول امیدی با بیان اینکه سه درب کنترلی فرعی تنها جهت تردد افراد و خودروهای سواری به منظور تسهیل تردد پرسنل شرکت‌ها در اضلاع مختلف منطقه پیش بینی شده است، می‌گوید: در اجرای این طرح ضمن افزایش ضریب اطمینان در اعمال مقررات و کنترل‌های گمرکی، کاهش هزینه شرکت‌ها و همچنین کاهش سوء استفاده و تخلفات احتمالی را در پی دارد.

او با اشاره به اینکه طرح احصار کامل منطقه پارس ۱ نیز در دست پیگیری و اجرا می‌باشد، گفت: تحقق این طرح مهم نیز به علت شرایط خاص و وسعت زیاد منطقه ویژه به تعویق افتاده بود.

امیدی اعلام کرد که منطقه ویژه انرژی پارس با وسعت ۴۶ هزار هکتار شامل دو سایت مستقل واقع در شهرستان‌های عسلویه و کنگان می‌باشد و گمرک این منطقه از مهمترین گمرکات صادراتی کشور با صادرات سالانه حدود ده میلیارد دلار استکه نقش مهمی در ارزآوری و اقتصاد کشور ایفا می‌کند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کنگان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار