نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 تير 1401 - 13:12
ایجاد روحیه کار و تلاش جهادی

نوای جنوب:تفاوت اصلی مدیریت جهادی با سایر نظام های مدیریتی در پیش فرض ها و مبانی فکری و عقیدتی آن است. در این نظام مدیریتی، احکام دین مبین اسلام به عنوان راهبردی برای زندگی و شاخصی برای سنجش حیات مطلوب در نظر گرفته شده است

 





نوای جنوب:تفاوت اصلی مدیریت جهادی با سایر نظام های مدیریتی در پیش فرض ها و مبانی فکری و عقیدتی آن است. در این نظام مدیریتی، احکام دین مبین اسلام به عنوان راهبردی برای زندگی و شاخصی برای سنجش حیات مطلوب در نظر گرفته شده و هدف این نظام مدیریتی، پیاده سازی ارزش ها در جامعه به منظور تبدیل آن ها به کیفیت زندگی می باشد. مدیریت جهادی با مصرف گرایی، اشرافی گری، سستی، تنبلی، بی حالی و انحراف از مسیر آرمان گرایی ایمانی، تغایر داشته و بلکه با آن مبارزه می کند؛ در حالی که در شیوه های مدیریتی دیگر که عمدتاً محصول فرهنگ سرمایه داری است، جامعه به سمت مصرف گرایی، اشرافیت، بی عدالتی، اصالت لذت و انحراف از آرمان های انسانی، سوق داده می شود.

اساس مدیریت جهادی بر تاکید بر معنویت و ارزش های اخلاقی، اسلامی و انسانی بنا شده؛ درحالی که در نظام های مدیریتی دیگر، اخلاق به عنوان وسیله، مطرح بوده و تا زمانی کاربرد دارد که در راستای اهداف آن نظام مدیریتی بوده باشد.

مدیریت جهادی بر خلاف شیوه های مدیریتی دیگر، فرهنگی خاص و سبکی از زندگی است که دین محوری، ولایت مداری، ایثار، مردم گرایی، خودباوری، تکلیف مداری و... از جمله ثمرات عینی آن در جامعه می باشد. مدیر جهادگر در مرتبه نخست بر جنبه های انسانی سازمان توجه داشته و نظام مدیریتی خود را برای تعالی انسان ها پایه ریزی می کند.

از ابتدای انتصاب و آغاز به کار دکتر احمد محمدی زاده شاخصه های فوق بعنوان یک مدیر جهادی ناب که از میدانهای شهادت و خون ایثار با توجه به نیاز کشور به میدان جهاد سازندگی کشور تغییر ماموریت یافته است قرار گرفت.

محمدی زاده با شناخت دقیق از ماهیت ماموریت خطیر و تجربه ای گرانسنگ در مسئولیتی که در استان زادگاهش بعهده گرفته با محوریت مردم ،و خدمت به آحاد مردم استانش پای به عرصه گذاشت ،قطعا و حتی در زمان حضرت علی(ع)عده ای به دلایل مختلف همراه مدیریت نیستند و نخواهند بئود اما دکتر محمدی زاده با تفکر فراگیر با همت عالی کمر به تحول و خدمت بسته است،شاهد بوده و هستیم معدودی با نشر مواردی در برخی گروه ها بدلایل مشخص دست به خلاف واقع گویی میزنند و شاید حرکت استان بزعم معدود کسانی خوش ایند نباشد ،هرچند هستند برخی ها که عملکردشان در ایجاد رکود و در عمل جلوگیری از تقویت نیروهای توانمند همراه استاندار ولایی و جهادی نقش سرعت گیر را بازی می کنند اما مردم قدرشناس و یاران وفادار سردار عرصه های جهاد و شهادت هرگز اجازه نخواهند هر فردی در هر جا موانع و حاشیه ای در مسیر قطار توسعه استان ایجاد کند و در صورت لزوم شفاف تر از این خواهیم نوشت.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار