کد خبر: 32679 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 تير 1401 - 13:08
پیش‌بینی گردوغبار فرا منطقه‌ای برای بوشهر

نوای جنوب:هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد: با افزایش سرعت باد‌های شمالی ضمن تلاطم دریا، نفوذ گردوغبار فرا منطقه‌ای نیز پیش‌بینی می‌شود.

نوای جنوب:معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در برخی از ساعت‌ها، با افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی روی دریا و در فراساحل و برخی نقاط ساحلی استان، ارتفاع موج دریا افزایش می‌یابد و خلیج فارس در ساعت‌های مواج و متلاطم است.

زهرا راستگو ادامه داد: در این مدت احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای و در پی آن کاهش دید افقی و کیفیت هوا روی خلیج فارس، سواحل و مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

به گفته وی، جهت وزش باد متغیر بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و روی دریا و دور از سواحل استان شمال غربی در برخی ساعت‌ها با سرعت ۱۶ تا ۴۶ گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی هواشناسی استان افزود: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و دور از سواحل استان در برخی ساعت‌ها ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۰۲ دقیقه بامداد، مد دریا ساعت ۱۰:۲۶ و جز ردوم ساعت ۱۸:۱۸ دقیقه است.

منبع: خبرگزای صداوسیما 

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/32679