کد خبر: 32659 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 تير 1401 - 17:31
امام جمعه دشتستان: صاحبان و مالکان خانه ها در این شرایط دشوار به مستأجران خود آسان بگیرند و انصاف خرج دهند

نوای جنوب:در مناطقی که مشکل زمین وجود ندارد زمین مورد نیاز همراه با تسهیلات لازم در اختیار بخش خصوصی و نهادهای متولی مسکن نیازمندان، همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد مسکن قرار دهد.





نوای جنوب:در خطبه دوم نماز جمعه برازجان مورخه 1401/04/10 مطرح شد:

 

✅ *امام جمعه دشتستان: صاحبان و مالکان خانه ها در این شرایط دشوار به مستأجران خود آسان بگیرند و انصاف خرج دهند.*

 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه 1401/04/10 توسط حجةالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

 

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

 

1️⃣ *اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه (س)*

 

- فواید ازدواج:

 

1- ازدواج باعث می شود نیاز به عشق و محبت و احترام و امنیت در زوجین ارضاء شود.

2- با ازدواج می توان به امنیت مالی رسید.

3- ازدواج سلامت جسمانی فرد را افزایش می دهد، آمار نشان می دهد: افسردگی، اعتیاد، سرطان، سکته و خودکشی در افراد مجرد بیشتر است.

4- ازدواج موجب افزایش ارتباطات اجتماعی می شود، زیرا افراد متاهل راحت تر در تفریحات و اجتماعات خانوادگی و دوستانه حضور پیدا می کنند.

5- ازدواج باعث می شود که فرد از یک سری حقوق قانونی و اجتماعی که به علت تجرد محروم مانده است برخوردار گردد.

6- ازدواج باعث می شود که نیازهای طبیعی به ویژه نیازهای جنسی در کانال صحیح خود تامین شود.

 

2️⃣ *6 ذی الحجه شهادت زائران خدا به دست ماموران آل سعود 1366*

 

در روز نهم مردادماه 1366 برابر با ششم ذی الحجه سال 1407 قمری حدود 40 زائر ایرانی در مکه معظمه و خانه خدا در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین به دست ماموران دولت وهابی سعودی مورد تهاجم وحشیانه قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

 

حمله به زائران خانه خدا نشان داد که سردمداران وهابی عربستان نه تنها لیاقت خدمت به حرمین شریفین ندارند بلکه برای اثبات سرسپردگی خویش حاضرند احکام محکم الهی را نیز زیر پا بگذارند این لکه ننگ ابدی برای آل سعود در صفحات تاریخ هرگز فراموش نخواد شد.

 

3️⃣ *7 ذی الحجه شهادت امام محمد باقر (ع)*

 

- قال الباقر (علیه السلام) فی تفسیر قوله تعالی:

«إِنَّ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ أُولٰئِكَ هُمْ خَيْرُ اَلْبَرِيَّةِ، هُمْ شِيعَتُنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ .» (بحار الأنوار  ج۶۵ ص۳۰)

(مسلماً كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده اند، اينانند كه بهترين مخلوقات اند، اینان شیعیان ما اهل البیت هستند.)

 

4️⃣ *11 تیر شهادت عالم مجاهد آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقین کور دل*

 

- برای آن شهید محراب علو درجات و برای منافقین مفلوک ذلت و خواری روز افزون را از خداوند بزرگ مسألت داریم.

 

5️⃣ *12 تیر سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان آمریکایی در خلیج فارس 1367*

 

- به همین مناسبت این روز، روز افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است.

 

ایالات متحده آمریکا دارای پرونده قطور و سیاهی در قبال نقش حقوق بشر در مواجهه با ملت بزرگ ایران در طول تاریخ است که می توان به موارد زیادی همچون کودتای 28 مرداد 1332 و سرنگونی دولت دکتر مصدق تا فاجعه حمله به پرواز هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی و شهادت 290 نفر از مسافران و خدمه پرواز نام برد.

 

از بزرگترین موارد نقض حقوق بشر در قبال ایران توسط سران مستکبر آمریکا وضع تحریم های گسترده اقتصادی و مالی است که تمامی اقشار مردم را تحت تاثیر نتایج منفی خود قرار داده است.

 

همچنین ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی نمونه ای از تروریسم دولتی و جنایتی آشکار در نقض اصول بنیادین حقوق بین الملل محسوب می گردد.

 

با قاطعیت می توان گفت که آمریکا حقوق بشر را به عنوان دستاویز و ابزاری در مسیر اهداف خود به کار گرفته تا از این طریق بر سرنوشت ملت ها سلطه یافته و انواع فشارها را بر کشورهای مخالف خود تحمیل نماید.

 

6️⃣ *مشکل مسکن*

 

- در این شرایطی که مسأله تامین و اجاره مسکن برای مردم تبدیل به یک معضل جدی شده دولت باید برای حل آن دست به اقدام های فوری و جدی بزند:

 

1- تکمیل واحدهای مسکونی مهر که سال ها از ساخت آن می گذرد ولی همچنان ناتمام مانده و تحویل داده نشده است.

 

2- تعیین تکلیف خانه های خالی

در کل کشور بالغ بر دو میلیون و پانصد واحد خانه خالی وجود دارد ولی بلااستفاده مانده است دولت با الزاماتی از جمله وضع و دریافت مالیات از خانه های خالی آنها را از بلاتکلیفی خارج نماید.

 

3- در مناطقی که مشکل زمین وجود ندارد زمین مورد نیاز همراه با تسهیلات لازم در اختیار بخش خصوصی و نهادهای متولی مسکن نیازمندان، همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد مسکن قرار دهد.

 

4- از صاحبان و مالکان خانه ها عاجزانه استدعا می شود در این شرایط دشوار به مستأجران خود ترحم نمایند.

ارحمو برحمتکم الله – رحم کنید تا خدا به شما رحم کند

بر مستأجران آسان بگیرید و انصاف خرج دهید.

 

5- نظارت بر اجرای مصوبه افزایش بهاء اجاره بها حداکثر 20 درصد در شهرستانها و جواز نماز و روزه برای مستأجرین توسط رهبری و تشکر از موجرانی که پیشگام این همکاری شده اند.

 

7️⃣ *اوقات فراغت*

 

متاسفانه چند سالی است به بهانه کرونا و مشکلات مالی دستگاه های فرهنگی برای اوقات فراغت دانش آموزان هیچ برنامه ای ندارند و دانش آموزان همچنان رها شده و هیچ توجهی برای آموزش و تربیت آنها صورت نمی گیرد.

 

از فرماندار محترم درخواست می شود نسبت به تشکیل یک ستاد اوقات فراغت تا نهادهای مسؤول را موظف نمایند که برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان عزیز برنامه ریزی و اقدامات لازم را داشته باشند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/32659