کد خبر: 32654 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 10 تير 1401 - 10:12
روز گذشته:
اختصاصی/گفتگوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با نوای جنوب در خصوص عرضه و قیمت سیمان+جزئیات

نوای جنوب:معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهردر گفتگوی اختصاصی با نوای جنوب  گفت: سیمان یک کالای بورسی است و قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود.





نوای جنوب:سیمان یک کالای بورسی است و قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در گفتگوی اختصاصی با نوای جنوب گفت: سیمان یک کالای بورسی است و قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود. از این رو قیمت سیمان هر کارخانه در هر هفته متغیر می باشد. اساس این تغییر، تعادل عرضه و تقاضای محصول در بورس است. برای نمونه در همین استان بوشهر قیمت سیمان دشتستان با قیمت سیمان مند دشتی در بازار متفاوت است. با این حال به دلیل تاثیرگذاری قیمت کارخانه‌های مختلف بر همدیگر،  قیمت ها تفاوت زیادی ندارند. 

علی باستین که با نوای جنوب گفتگو می کرد  بیان داشت: مشکل تولید، عرضه و قیمت سیمان در سراسر کشور وجود دارد و معاونین محترم اقتصادی استانداری های کشور در جلسات مربوطه نسبت به این موضوع اذعان دارند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که باعث اختلال در بازار سیمان   می شد ، فعالیت خریدارانی بود که تنها کد بورسی داشته و بدون داشتن دفتر و یا واحد فروش مشخص، از بورس سیمان را خریده و به عاملان می فروختند. این موضوع در چندین نوبت به وزارت کشور منعکس شد و بر اساس تصمیمات تنظیم بازار، در هفته گذشته کد بورسی اینگونه خریداران مسدود شد و نتیجه آن کاهش 25 درصدی قیمت سیمان در هفته جاری در بورس بود. با توجه به تجربه موفق این اقدام، پایش مستمر خریداران بورسی سیمان استان و پالایش خریداران سفته باز در دستورکار متولیان امر قرار گرفته است.

آقای باستین در ادامه تاکید نمود: اولویت اول عرضه سیمان، تنظیم بازار داخل و پس از آن صادرات سیمان مازاد بازار است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/32654