کد خبر: 32652 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 تير 1401 - 10:07
پایگاه سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان در گناوه فعال شد .

نوای جنوب:پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی روز سه شنبه در آیینی در مدرسه استثنایی ارم گناوه با حضور مسئولان افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

نوای جنوب: پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی روز سه شنبه در آیینی در مدرسه استثنایی ارم گناوه با حضور مسئولان افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

 

◽ به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  فرماندار گناوه در این آیین گفت: فراگیری دانش و آموختن سواد نقش برازنده ای درتکامل شخصیت انسان و رشد جوامع بشری دارد که در این راستا در کشور توجه و نگاه خاصی به آن شده است.

◽محمد اسدی افزود: برنامه سنجش  در راستای غربالگری نوآموزان در شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص بموقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان بسیار اثرگذار است.

وی از مجموعه مدیر و نیروهای بکارگرفته شده در طرح سنجش این شهرستان در مدرسه استثنایی ارم تقدیر کرد و از آنها خواست در اجرای این طرح دقت لازم صورت گیرد تا آینده با مشکلاتی مواجه نشوند.

◽رئیس آموزش و پرورش گناوه گفت: امسال طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی این شهرستان باهدف سنجش و تعیین جایگاه نوآموزان و پیشگیری از بروز مشکلات در طول تحصیل ایجاد شده است.

◽ضرغام مردانی اظهارکرد: در اجرای این طرح ۲ هزارو ۱۰۰ نوآموز شناسایی شده که به سن قانونی ورود به پایه اول دبستان رسیدند و ۲ هزارو ۲۰۰ پیش دبستانی براساس نوبت بندی، صبح و عصر سنجش می شوند.

◽رئیس آموزش و پرورش گناوه افزود: نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی-حرکتی، ارزیابی قد و وزن، دهان و دندان، وضعیت واکسیناسیون مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت و معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت انجام  می‌شود که پس از تایید، برای ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر مراجعه می‌کند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/32652