کد خبر: 32317 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 خرداد 1401 - 08:29
مدیرعامل آبفا:استان بوشهر تابستان سختی از نظر آب دارد

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر می گوید: امسال به خاطر شرایط خشکسالی و کمبود بارش‌ها تابستان سختی را از نظر منابع آبی پیش رو داریم.

نوای جنوب: 

  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر می گوید: امسال به خاطر شرایط خشکسالی و کمبود بارش‌ها تابستان سختی را از نظر منابع آبی پیش رو داریم.

  ابوالحسن عالی در بازدید از استاندار بوشهر از پروژه های آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی سرتل و 17 هزار متر مکعبی بهمنی بوشهر اظهار داشت: بخش عمده آب مورد نیاز بوشهر از استان‌های همسایه تأمین می‌شود، از این رو ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید آب استان بوشهر از لحاظ حجمی تابع منابع آبی زیرزمینی و بارش‌ها است

وی ظرفیت تولید آب از آب شیرین کن‌های استان بوشهر را حدود ۴۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: از محل آب شیرین کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر ۱۰ هزار مترمکعب آن به تازگی تأمین شده است.

عالی با اشاره به اجرای تأسیسات آب‌شیرین‌کن در سیراف و وحدتیه افزود: آب شیرین کن‌های دیگری ‬ در شهرهای‬ دیگر‬ استان در حال انعقاد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی است که بهره‌برداری از آنها ۴۰ تا ۴۵ درصد نیاز آبی استان را در افق ۲۵ سال آینده تأمین خواهد کرد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/32317