نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 01 خرداد 1401 - 23:50
در نطق مجلس

نوای جنوب:ماینده مردم دشتستان* در مجلس یازدهم گفت: این چه وضعی است که داماد پرحاشیه فلان فرد محترم بدون هیچ سابقه ای بزرگترین مناصب را در استان بوشهر عهده دار می شود اما متخصصان بومی بوشهر راهی برای پیشرفت ندارند.





نوای جنوب:ماینده مردم دشتستان* در مجلس یازدهم گفت: این چه وضعی است که داماد پرحاشیه فلان فرد محترم بدون هیچ سابقه ای بزرگترین مناصب را در استان بوشهر عهده دار می شود اما متخصصان بومی بوشهر راهی برای پیشرفت ندارند.

 

ابراهیم رضایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با درود به روح شهدای مدافع امنیت ایران، بیان کرد: سالروز عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر را گرامی می داریم و ان شاءالله که با میدان داری و همت نسل جوان و مومن انقلابی، خرمشهرهای اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگی نیز فتح شود.

وی با اشاره به توصیه های رهبری در دیدار سال گذشته با نمایندگان، خاطرنشان کرد: انتظار می رفت که مجلس انقلابی نسبت به تحقق آنها اقدام کند، اما متاسفانه غالب توصیه های رهبر انقلاب همچون از پرهیز از اقدامات هیجانی، عدم دخالت نمایندگان در انتصابات و اهمیت کار کارشناسی همچنان بر روی زمین مانده و انتظار می رود که در ادامه مجلس عملا در خط ولایت باشد.

نماینده مردم دشتستان با بیان اینکه از اصل اقدام شجاعانه دولت انقلابی در عادلانه کردن پرداخت یارانه ها حمایت می کنیم، گفت: اما انتظار داریم اولا در اجرای آن معیشت عموم مردم به ویژه محرومان و مستضعفان دیده شود و قانون مصوب مجلس به طور دقیق اجرا شود. این روزها برخی اجناس و اقلام مورد نیاز مردم گران شده است، نه چهار قلم کالا بلکه کالاهای بسیاری گران شده یا در صف گرانی قرار دارند که باید دولتی فکری به حال آن کند.

رضایی افزود: متاسفانه به هر بهانه ای ولو یک سفر خارجی یا داشتن یک خودرو یارانه میلیون ها نفر را قطع کردند. از طرف دیگر بسیاری از اشراف و ثروتمندان همچنان یارانه دریافت می کنند که انتظار داریم دولت یارانه جاماندگان و افراد بی بضاعت و کم بضاعت را برقرار کند. همچنین دولت برای اجرای این طرح بزرگ افکار عمومی مردم را با خود همراه کند.

وی با بیان اینکه دلسوزی های جعلی غربزدگان داخلی که فجایع کشور محصول مدیریت پرخسارت ایشان است را باور نکنیم، گفت: کسانی که تا دیروز پشت سیستم ویدئوکنفرانس می نشستند و با علی برکت الله گفتن به دنبال مدیریت کشور بودند و اقتصاد ویران امروز حاصل ندانم کاری های آنان است امروز منتقد دولت شده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه متاسفانه این روزها آرام آرام صدای پای فساد در دولت شنیده می شود، گفت: زیبنده دولتی که با شعار مبارزه با فساد روی کار آمده نیست که در آن همچنان زالوصفتان و منفعت طلبان پراشتها و کاسبان بیسواد جولان دهند و به ریش مردم بخندند.

رضایی خطاب به رئیس جمهور گفت: تا دیر نشده جلوی نفوذ رانت خواران اتوکشیده و لابی های کثیف به دولت را به ویژه در مراکز اقتصادی بگیرید. احساس خطر می کنیم چراکه این نفوذ از نفوذ جاسوس دشمن نیز خطرناک تر است و نتیجه آن خیانت به مردم، کشور، انقلاب و شخص رئیس جمهور است.

وی در ادامه در رابطه با افزایش حقوق کارگران تابع قانون کار شاغل در دستگاه های اجرایی تاکید کرد: انتظار می رود دولت مصوبه مجلس را اجرا کرده و مصوبه غیر قانونی هیات وزیران را ابطال کند. بسیاری از کارگران و کارکنان شرکتی و قراردادی در دستگاه های اجرایی در مراجعه به نمایندگان درخواست تبدیل وضعیت دارند و از تبعیض میان کارکنان دولت شاکی هستند. بین کارگران و کارمندان دولت تبعیض قائل نشویم. اجازه ندهیم شکاف اجتماعی ایجاد شود.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر خاطرنشان کرد: قرار بود در این دولت مدیریت های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر به نیروهای توانمند بومی سپرده شود اما آنچه در این ماه ها شاهد بودیم بی توجهی محض حضرات به دستور مستقیم رئیس جمهور و مطالبه مردم استان بوده است و باندهای مافیایی نمی گذارند دستور رئیس جمهور اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه نگذارید متخصصان استان بوشهر بگویند چون در دولت پارتی نداریم به ما بها داده نمی شود، گفت: این چه وضعی است که داماد پر حاشیه فلان فرد محترم بدون هیچ سابقه ای بزرگترین مناصب استان بوشهر را عهده دار می شود اما نخبگان و متخصصان بومی راهی برای پیشرفت ندارند.  

نماینده مردم دشتستان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش بیان کرد: استان بوشهر بخش عمده هزینه و خرج کشور را می دهد، اما خود هیچ بهره ای نمی برد و بسیاری از مردم استان در فقر هستند و جوانان آن بیکارند و دانش آموزانش در مدارس کانکسی درس می خوانند. کی قرار است این روند ناعادلانه متوقف شود



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ابراهیم رضایی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار